בנט שר הביטחון? ח"כ ברקו: "אין מתאים מאבי דיכטר"

חברת הליכוד לא התרשמה מדרישת הבית היהודי, ששר החינוך יחליף את ליברמן המתפטר, וסימנה את המועמד המועדף עליה לתפקיד, "מביא עמו מקצועיות, הכרת השטח וניסיון אדיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/11/18 15:21 ו בכסלו התשעט

בנט שר הביטחון? ח"כ ברקו: "אין מתאים מאבי דיכטר"
אבי דיכטר, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

פרישתו של אביגדור ליברמן מתפקיד שר הביטחון, הובילה היום (רביעי) את הבית היהודי לדרוש את ראשות המשרד שהתפנה לשר נפתלי בנט. בליכוד לעומת זאת היה מי שסימן מומעד אחר לחלוטין

‏"אין מתאים מאבי דיכטר לתפקיד שר הביטחון", צייצה ח"כ ד"ר ענת ברקו בטוויטר והוסיפה כי "אין ספק שח"כ דיכטר, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, איש ביטחון בכל רמ"ח אבריו, מביא עמו מקצועיות, הכרת השטח וניסיון אדיר".

נלחמת בקיצור שליש למחבלים

תומכת בדיכטר ולא בבנטצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לעומת סא"ל במיל' ברקו, ראש השב"כ לשעבר, דיכטר, התייחס לסיבות שלדעתו הובילו את ליברמן להתפטר, "הצטערתי לשמוע על התפטרותו של שר הביטחון. כיו"ר ועדת החוץ והביטחון, עבדנו בצורה הדוקה למען ביטחון ישראל. הודעת ההתפטרות כולה פוליטית. אין בה מרכיב בטחוני. אחרי 24 שעות של מערכה בטחונית להודיע על נטישת הספינה? ההסברים לא מספיק משכנעים. אני בא מתרבות אחרת".

באשר למציאות הביטחונית בדרום הוא הוסיף כי "ישראל תהיה חייבת להשמיד את תשתיות הטרור הצבאיות של חמאס בעזה".

מוקדם יותר, על רקע הודעתו של שר הביטחון כי הוא מתפטר מהממשלה, לאור העברת הכסף קטארי לחמאס ולאחר הפסקת האש מול ארגון הטרור, הצהירה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי כי תיק הביטחון אמור לעבור לנפתלי בנט, ואם לא כן יהיו לך השלכות משמעותיות. "עכשיו זה הזמן", היא אמרה, "להפקיד את תיק הביטחון בידי נפתלי בנט והבית היהוד. בלי תיק הביטחון הבית היהודי לא תמשיך כשותפה בממשלה".