בנט שוב עולה להתקפה: "ליברמן הרס את ההרתעה"

יו"ר הבית היהודי טען כי הסיבה ליוזמת החקיקה לגירוש מחבלים היא פרי מדיניותו של שר הביטחון, "מחבלים לא פוחדים. את מה שליברמן לא מוכן לעשות, נעשה דרך חקיקה". ישאל ביתנו: "תומכים בהצעות הנלחמות בטרור. הבית היהודי מכשיל את חוק עונש מוות למחבלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/11/18 12:00 כו בחשון התשעט

בנט שוב עולה להתקפה: "ליברמן הרס את ההרתעה"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך וחבר הקבינט מדיני ביטחוני, נפתלי בנט, תקף היום (ראשון) את שר הביטחון וטען כי הצעת החוק לגירוש מחבלים שיזם לצד ח"כ יוגב, נהגתה לאור ההרתעה שלטענתו נהרסה על ידי אביגדור ליברמן.

"את מה שליברמן לא מוכן לעשות ממשרד הביטחון, נעשה היום דרך חקיקה", אמר בנט והוסיף כי "בשנתיים האחרונות ליברמן הרס את ההרתעה הישראלית. ‏מחבלים לא פוחדים. הם יודעים שבתיהם לא יהרסו, שהמשפחות שלהם יקבלו 12 אלף ₪ בחודש והם יזכו לתהילת שהידים".

לא מאמין בהסדרה. ליברמן

לא מאמין בהסדרה. ליברמןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

הצעת החוק של בנט וחברו לבית היהודי ח"כ מוטי יוגב אמורה לעלות היום לדיון בישיבת ראשי המפלגות, לבקשת ראש הממשלה, ושר החינוך הצהיר כי " היום נעלה להצבעה את חוק גירוש משפחות מחבלים כדי שהמחבלים יחזרו לפחד".

מי שתומכים בהצעה זה פורום "בוחרים בחיים", המורכב ממשפחות שכולות. אחת מהן, דבורה גונן שאיבדה את בנה דני בפיגוע, כתבה לחברי ועדת השרים לענייני חקיקה כי "אין הרתעה. ההרתעה בידיים שלכם. היכולת להציל חיים היא שלכם. אם אתם תחליטו לקדם חקיקה בכל נושא קלה כבחמורה אשר יש בה להשפיע  על מחבל להימנע או לא להימנע מלבצע פיגוע היא בידיים שלכם; לא בידינו".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה כי המפלגה "תומכת ותתמוך בכל הצעת חוק שתסייע במלחמה בטרור, אך זה עדיין לא משנה את העובדה שהבית היהודי מכשיל במשך כשנה את העברת חוק עונש מוות למחבלים".