בנט: "פשוט להרוג את המחבלים"

בנט בכנס מעריב: ״מדיניות ה׳חתול ועכבר׳ מול הטרור העזתי לא עובדת, במקום להרחיב ולצמצם מרחבי דיג - הגיע הזמן לפגוע במחבלים״. שקד: "צריך להגיב בעוצמה לאלימות של חמאס, אחרת זה יתעצם"

חדשות כיפה יהונתן קליין 15/10/18 11:04 ו בחשון התשעט

בנט: "פשוט להרוג את המחבלים"
"לפעול בעוצמה נגד חמאס". השרים שקד ובנט, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לאחר שרשם ניצחון אמש בוועידת הבית היהודי, התפנה שר החינוך בנט חזרה לענייני הביטחון ולמריבות, אם כי בעקיפין הפעם, עם שר הביטחון ליברמן. לדברי בנט, מדיניותו של שר הביטחון, אותה הוא מכנה 'מדיניות החתול והעכבר'.

״בימים אלה אנחנו עומדים מול התחממות הולכת וגוברת מול גבול עזה", אמר בנט בכנס מעריב למנהיגים, "ברמה יומיומית מחבלים מגיעים, מפרקים חלקים מהגדר, מניחים מטעני נפץ וחוזרים לעזה בשלום. מדי יום מחבלים משגרים עפיפוני טרור ובלוני תבערה לעבר ישובי הנגב המערבי ומסכנים את תושבינו. מדיניות ה׳חתול ועכבר׳ מול הטרור העזתי לא עובדת. הולכים רחוק ומחפשים כל מיני מענים מסובכים לבעיות לא כ״כ מסובכות. הפתרון למחבל שחודר הוא לא להגדיל או לצמצם את כמות הדלקים, לא להרחיב או לצמצם את מרחב הדיג ב-3 או 6 קילומטרים.

"זה דבר יותר פשוט: מחבל שחודר מעזה למדינת ישראל - לא חוזר חי. מחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל ולהרוג בנו - צריך להרוג אותו. לא להתעסק במרחבי דיג ודלקים. במקום לצמצם ולהרחיב את מרחב הדיג, במקום להכניס ולצמצם דלקים - צריך פשוט להרוג את המחבלים שרוצים להרוג אותנו״. 

השרה איילת שקד אמרה אף היא בכנס כי יש להגיב בעוצמה לטרור החמאסי. "אבו מאזן עובד נגדנו בצורה הכי קשה שיש בזירה הבינלאומית", אמרה שקד לעיתונאי 'מעריב' בן כספית. "תסתכלו על תוכניות הטלוויזיה, הוא מפעיל מכונת הסתה משומנת נגד ישראל. הוא גם גרוע, כי הוא עושה את זה. אנחנו נקלענו לריב בין אבו מאזן לחמאס והוא מפיל אותם עלינו. אני מסתכלת על חמאס כיישות טרור. בעיניי צריך להגיב בעוצמה לאלימות שלהם, אחרת זה יתעצם".