בנט: "עתיד היהודים בארה"ב מדיר שינה מעיניי"

שר החינוך נאם בוועידת הוועד היהודי-אמריקני (AJC) והתייחס ליחסי מדינת ישראל עם יהודי התפוצות. "הבעיה גדולה ביותר שלנו היא התהום העמוקה שנפערת בינינו לבין יהודי ארה"ב", אמר

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/18 21:56 כט בסיון התשעח

בנט: "עתיד היהודים בארה"ב מדיר שינה מעיניי"
בנט בכנס ה-AJC, צילום: חורחה נובומינסקי

"הבעיה גדולה ביותר שלנו היא התהום העמוקה שנפערת בינינו לבין יהודי ארה"ב", כך אמר הערב (ג') שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, שנאם בוועידת AJC - הוועד היהודי-אמריקני - בבנייני האומה בירושלים.

"סקרים מראים שיהודי ישראל הופכים יותר ימניים ויותר מסורתיים, בעוד שהיהודים האמריקאים נוטים יותר לשמאל ולליברליות. אבל זאת לא סיבה לפרק את היחסים בינינו. כולנו יהודים למען השם", הוסיף במהלך נאומו.

לדבריו, "אנחנו לא צריכים להסכים על הכל, אבל עלינו לזכור שאנחנו משפחה אחת. אפשר להתווכח, אפשר להתרגז, אבל אנחנו משפחה אחת ואנחנו צריכים תפוצה יהודית חזקה. איבדנו עשרה שבטים בגלל חוסר החיבור שהיה בינינו בעבר. אסור לנו לתת לזה לקרות, ואני מודה לכם שבאתם.

"אני לא חושש מהמחלוקות שיש בינינו ולא אכפת לי שיהודי ארה"ב אפילו גם קצת כועסים עלינו. אם אתם כועסים זה אומר שאכפת לכם. אני מפחד מאפתיות, מאלה שלא אכפת להם מה קורה פה. זה מה שמפחיד אותי".

עוד הוסיף השר בנט, על תפקידו כשר החינוך והתפוצות: "המטרות העיקריות שלי הן להמשיך את 'הסטארט-אפ ניישן' ולגדל פה עוד ועוד מדענים. כדי לעשות זאת, אני רוצה לגשר על הפערים החינוכיים בין המגזרים בישראל – ולהביא לאותה נקודה גם את המגזר הערבי ואת המגזר החרדי. בכל מה שקשור לתפקידי כשר התפוצות, אני רוצה להציל את היהודים. אסור לנו לאבד יהודים להתבוללות. אנחנו חייבים לחזק את החיבור שלהם ליהדות ולישראל.

"הוריי גדלו בסן פרנסיסקו כחילוניים, ללא כל קשר לישראל. אבל ישראל לא ויתרה עליהם והם עשו עליה. יש כמוהם עוד מיליונים ואנחנו חייבים להיות שם בשבילם. אם יש דבר אחד שמונע ממני שינה בלילה זה לא איראן, אלא עתיד היהודים בארה"ב".

בסיכום דבריו, אמר השר: "כל יהודי צריך לדעת, אנחנו תמיד נהיה פה בשבילכם. יש לי רק בקשה אחת מכם, במיוחד הסטודנטים בקמפוסים בארה"ב: תילחמו בשביל ישראל. זאת מדינה מדהימה, שעושה דברים מדהימים, ואתם, הסטודנטים היהודיים, אתם הקול שלנו בעולם".