בנט על יחסיו עם נתניהו: "יש לי נטייה לעזור לאנדרדוג"

שר החינוך התייחס לאפשרות שיהיו בחירות בקרוב, "מקווה שהממשלה לא תיפול ומאחל שראש הממשלה ייצא נקי". על העימות מול איראן אמר: "אנחנו צריכים לנהל מערכה מול ראש הנחש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/02/18 13:24 כז בשבט התשעח

בנט על יחסיו עם נתניהו: "יש לי נטייה לעזור לאנדרדוג"
תומך בנתניהו. רוצה להנהיג אחריו. בנט, צילום: ישראל ברדוגו

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, התייחס היום (שני) בכנס ירושלים לנושאים שונים ביניהם אירועי הצפון, חקירות נתניהו וחוק הריבונות.

"האירוע בשבת היה משמעותי", הוא אמר בכנס השנתי של קבוצת 'בשבע', "אבל לא במימדים אסטרטגיים. התמונה הרחבה היא שיש ראש תמנון שיושב בטהרן ושולח זרועות שמנסות לחנוק אותנו. זה לא יצליח".

לדבריו, "דוקטרינת ראש התמנון שאני מקדם אומרת בתמצית שבמקום להילחם ולהקיז את דמנו מול אותן זרועות - אנחנו צריכים לנהל מערכה מול ראש הנחש. להקים קואליציה מדינית, כלכלית, סיכולית. היום ברור לכולם - מכיוון שלבנון בחרה שחיזבאללה יהיה מפוזר בתוכה, מדינת לבנון תיפגע בצורה אנושה. אנחנו מתנהלים בצורה שקולה, אחראית ותקיפה".

בנט הדגיש כי בחירות אינן עומדות על הפרק מבחינתו וכי הבית היהודי משמשת כ"עמוד השדרה של הממשלה". עם זאת הוא הבהיר, כפי שעשה בעבר, "אני מתכוון להיות ראש הממשלה אחרי נתניהו".

בנט ונתניהו בכנסת

לא מצפה לנפילתו. בנט ונתניהו בכנסתצילום: פלאש 90. יונתן סינדל

על יחסיו עם ראש הממשלה, על רקע העבר ביניהם ולאור מצבו מבחינת החקירות, אמר השר כי "יש בינינו הערכה הדדית ואני מאוד ענייני - כשהוא פועל בצורה שמשרתת את מדינת ישראל אני מגבה אותו בכל הכוח. ואם לא - אני מפעיל לחץ".

עוד הוא אמר: יש לי נטייה לעזור לאנדרדוג - מקום המדינה לא היה אף אחד שספג כל כך הרבה מתקפות אישיות. זה כבר מזמן עבר את היקף הטעם הטוב. אני מנסה להתייצב ולעזור לו. אני מקווה שהממשלה לא תיפול ומאחל שראש הממשלה ייצא נקי ויוכל להמשיך לעבוד לטובת עם ישראל. על המלצות לא מפילים ממשלה".

על חוק הריבונות, שנדחה בשבוע בשל אירועי הצפון למרות שעוד לפני כן דווח שנתניהו מנסה להסירו, ציין יו"ר הבית היהודי כי "חוק הריבונות וחוק אריאל הם חוקים חשובים מאוד. חוק מל"ג יו"ש מכפיף את אריאל למל"ג בישראל. התעקשנו ובע"ה בשעות הקרובות זה יעבור בקריאה שלישית".