בנט על התפטרות בהלול:"‏כנסת ישראל לא תבכה על כך"

יו"ר הבית היהודי לא ביכה על עזיבתו של חבר המחנה הציוני את הכנסת, "שיתפטר". על חוק הלאום כתב כי "ישנו עליהום בלתי מוצדק" וכי "הכיוון הנכון לאיחוי עם הציבור הדרוזי הוא חוק מיוחד, ולא בשינוי חוק הלאום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/07/18 08:40 יז באב התשעח

בנט על התפטרות בהלול:"‏כנסת ישראל לא תבכה על כך"
שר החינוך נפתלי בנט, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס אמש (מוצאי שבת) להתפטרותו של ח"כ זוהיר בהלול מהכנסת, על רק חוק הלאום,ולא הביע צער רב.

"ישנו עליהום בלתי מוצדק על חוק הלאום, אשר כולל כעת את התפטרותו של זוהיר בהלול שאמר שהזהות הפלסטינית שלו יותר חזקה מהישראלית", צייץ בנט בטוויטר והוסיף כי "‏כנסת ישראל לא תבכה על כך. שיתפטר".

בהמשך עבר יו"ר הבית היהודי להמשיך ולהגן על החוק, חרף מחאות הציבור הדרוזי, ולצד זה ציין את הליקויים אותם לדעתו צריך לתקן. לדבריו, "חוק הלאום הוא חוק חיוני לנוכח כרסום מתמשך בפסיקות בג"צ ביסוד הלאומי של מדינת ישראל. החוק אינו נוגע לזכויות הפרט של אזרחי ישראל אלא להיבט הלאומי של המדינה. היה צריך לרתום מלכתחילה את הציבור הדרוזי וטוב שזה נעשה כעת".

עוד אמר כי "הכיוון הנכון לאיחוי עם הציבור הדרוזי הוא חוק מיוחד המכיר בחשיבות הברית עם העדה הדרוזית, הצ'רקסית וכל מיעוט שקושר גורלו למדינת ישראל, ולא בשינוי חוק הלאום. ‏ביום רביעי האחרון העברתי לראש הממשלה הצעה ברוח זו ואפעל למימושה".

זוהיר בהלול

זוהיר בהלולצילום: מרים אלסטר/פלאש 90

כאמור, ח"כ בהלול מהמחנה הציוני הודיע אמש על התפטרותו מהכנסת בתום הפגרה, זאת בטענה שחוק הלאום מוביל את ישראל להפוך למדינה "פחות דמוקרטית ויותר דיקטטורית". הבוקר, בראיון לגלי צה"ל הוא תקף את יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי ואמר כי "התגובה הרפה ביותר הייתה מראש המפלגה שלי שהתפלל לרגע הזה ונתתי לו אותו על מגש זהב - הוא היה אמור לפחות להביע צער על עזיבתי. מוקדם לומר האם אצביע למחנה הציוני או לא".

לעומת גבאי, שבהלול טען כי לא הצטער על לכתו, אמר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל כי "החלטתו של חברי זוהיר בהלול חייבת לכאוב לכל ישראלי שמאמין ברוח הדמוקרטית של מדינת ישראל. אנחנו במחנה הציוני נמשיך להשמיע את הזעקה נגד חוק הלאום הרע והמפלג  בכנסת, ברחוב ובכל מקום במדינת ישראל. חובה עלינו להמשיך ולהיאבק בניסיונות לשנות את פניה של ישראל המייצרים חומות של ניכור והפרדה בין הקבוצות המגוונות של החברה הישראלית".

ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ הוסיף כי "מפלגת העבודה מעולם לא ניסתה לייצר שותפות יהודית ערבית אמיתית, אלא חיפשה "ערבים טובים", שבתמורה למקום בכנסת, מוותרים על לאומיותם. 3.5 שנים חשב זוהיר בהלול שיוכל לשנות זאת, אבל בסוף גם הוא הבין שלנצח יהיה זר במפלגתו. מפלגה שהיו"ר שלה, הודיע כי יפעל להדחתו מהרשימה רק מכיוון שסירב לקחת חלק בחגיגות 100 שנה להצהרת בלפור. כמי שפעל כל חייו לשותפות יהודית ערבית ולהתערות האזרחים הערבים בחברה הישראלית, מקומו של בהלול איתנו במרצ, המפלגה היחידה שמקדמת בד בבד שותפות ושילוב אמיתיים".