בנט על דרישת ליברמן לסנקציות על המכינה בעלי: "קודם שיחסל את הנייה"

בסביבת שר הביטחון הודיעו כי יפנו לשר החינוך בדרישה לשלול את תקציבה של המכינה בעלי. בנט הצהיר כי המכינה "שהצמיחה גיבורי ישראל, תמשיך את פעולתה כסדרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/03/17 07:22 יא באדר התשעז

בנט על דרישת ליברמן לסנקציות על המכינה בעלי: "קודם שיחסל את הנייה"
flash90, צילום: flash90

יעמוד באתגר? שר הביטחון מתכוון לדרוש מבנט להטיל סנקציות על המכינה בעלי בעקבות דבריו של הרב לוינשטיין נגד גיוס נשים לצבא. בנט הציע שקודם יקיים את הבטחתו ויחסל את איסמעיל הניה.

אמש (ד') נודע כי בסביבת השר אביגדור ליברמן דורשים לשלול את תקציבי משרד החינוך המועברים למכינה הקדם צבאית 'בני דוד' שבעלי. זאת על רקע דבריו של אחד מראשי המכינה שדיבר בחריפות, חלק יאמרו בגסות, על גיוס בנות דתיות לצה"ל בכלל וליחידות קרביות בפרט. כך פרסם יוסי בן עטר מ'גלי ישראל'.

שר החינוך נפתלי בנט, לא נבהל מהדרישה ושיגר עקיצה ברורה לכיוונו של ליברמן. "נשקול לדון עם שר הביטחון על סגירת מכינת עלי, לאחר שישלים את חיסול הנייה". נמסר מלשכתו של בנט כרמז על הצהרת ליברמן, עוד כשהיה באופוזיציה, שברגע שיתמנה לתפקיד שר הביטחון יחסל את בכיר חמאס תוך 48 שעות.

בהמשך הודעת לשכת שר החינוך נאמר כי "מכינת עלי הצמיחה מתוכה את גיבורי ישראל רועי קליין ז"ל, אלירז פרץ ז"ל, עמנואל מורנו ז"ל ועוד רבים ומופלאים, והיא כמובן תמשיך את פעולתה כסדרה. מה שדרוש תיקון יתוקן, בוודאי לגבי אמירות אומללות, אך בלי התלהמות מיותרת".