בנט: "נמשיך להיאבק על חיזוק עולם התורה"

איגוד ישיבות ההסדר יקיים בשבת הקרובה שבת משותפת לעשרות ראשי ישיבות הסדר והמכינות הקדם-צבאיות תורניות, שתעסוק בשינויים המשמעותיים החלים בציבור הדתי-לאומי.

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/18 21:03 א בתמוז התשעח

בנט: "נמשיך להיאבק על חיזוק עולם התורה"
השר נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

השינויים הדרמטיים שעובר עולם החינוך הדתי בשנים האחרונות, ובפרט בקרב בני ה-18 העומדים בפני גיוס, מעלים שאלות רבות. בשבת הקרובה יתכנסו עשרות מראשי ישיבות ההסדר, ראשי המכינות התורניות ומנהלי איגוד ישיבות ההסדר לשבת משותפת שתיערך במדרשת הגולן מבית 'רוח הגולן' שבחיספין, על-מנת לעמוד על השינויים, לדון באתגרים העומדים על הפרק ולנסות למצוא להם פתרונות. 
 
השבת התגבשה בעקבות מחקר שיזם לאחרונה איגוד ישיבות ההסדר, בו התברר שמרבית בוגרי החינוך הדתי דוחים גיוס ופונים ללמוד תורה בישיבות ההסדר. במסגרת המחקר התגלה כי יותר ממחצית מהלומדים בישיבות ההסדר אינם מתגייסים לשירות ההסדר הכולל 17 חודשי שירות צבאי, אלא לומדים בישיבה לפרקי זמן שונים שלאחריהם מתגייסים לשירות צבאי מלא. בנוסף נמצא כי לראשונה זה שנים, מסתמנת ירידה בביקוש למכינות הקדם צבאיות-תורניות. 

במשמעות של נתונים אלו ובשאלה כיצד ניתן לפתוח בפני התלמידים מסלולים מגוונים, ידונו בשבת למעלה מעשרים ראשי ישיבות ההסדר והמכינות. השבת, פרי שיתוף פעולה בין איגוד ישיבות ההסדר והמכינות התורניות, מתקיימת לראשונה ומשקפת את מגוון הדעות והאפשרויות הקיימות לבוגרי הציונות הדתית. בין השאר ידונו הנוכחים בעולם התורה הציוני ובפתרונות לנוער הדתי, באתגרים העומדים בפני המוסדות ביחד ולחוד וכיצד ניתן לשתף פעולה.

בין המשתתפים יהיו גם בוגרי המסלולים השונים, בהם ראש מנהל החינוך הדתי במשרד החינוך ובוגר ישיבת הר-עציון הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, שופט בית המשפט המחוזי ובוגר ישיבת הגולן אשר קולה, ומנהל מחוז צפון במשרד לביטחון פנים ובוגר המכינה בעלי דובי גלר. שלושתם יספרו על תקופת לימודיהם במוסדות הציונות הדתית ועל התובנות שלהם מתקופה זו לאחר שנים רבות של עשייה בעולם הציבורי. 

לקראת השבת מציין רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, מולי יסלזון: "צריך להבין שחלק מהשינויים נובעים מכך שהצעירים מגיעים מתיכונים דתיים, ישיבות תיכוניות ואף ישיבות קטנות. זה היה תמיד, אך בעבר לא ניתנו פתרונות שונים ומתאימים להבדלים בין התלמידים. התמהיל הייחודי המייצג את מגוון הציבור דורש שינוי תפיסתי גם בתפיסתם של המוסדות המלמדים תורה. 
לכן, שיתוף הפעולה הפורה והרצון לפתח דיאלוג תמידי ומכבד בין ישיבות ההסדר והמכינות התורניות נוגע לאחריות שלנו להוביל כל אחד מתלמידינו למקום מבטחים תורני וחברתי לצורך צמיחתו והתפתחותו האישית המיטביים, כשעל כתפינו המשותפות מוטלת האחריות הכבדה לערבות ההדדית הזו". 

"לכאורה ניתן היה לחשוב כי ראשי הישיבות וראשי המכינות מתחרים ביניהם וממילא בעייתי לכנס את כולם יחדיו לשבת של חיבור בין חלקי הציונות הדתית", מסביר ראש ישיבת הגולן הרב יואל מנוביץ', "אך השבת אנו נפגשים ומדברים באופן פתוח על הקשיים, האתגרים וההצלחות מתוך הבנה שכולנו מכוונים לאותו מקום. זה תיקון גדול למחלוקת קורח ועדתו שאנו קוראים השבת: כולם יחד בחיבור גדול, מתוך רצון להיטיב עם הנוער הדתי ולהגדיל תורה ולהאדירה".

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט שלח סרטון לראשי הישיבות והמכינות בו ברך על היוזמה: "נמשיך להיאבק על חיזוק עולם התורה, זה בנפשנו. לצד המערכה על ארץ ישראל, על מערכת המשפט, על כל הצביון של מדינת ישראל. עולם התורה בנפשנו ואנחנו פה נמשיך להתייצב ולחזק בכל הממדים".