בנט נגד בני גנץ: "כשבנט דחף - גנץ בלם"

בתגובה לסרטוני הקמפיין של מפלגת 'חוסן לישראל' של בני גנץ, המתארים את פעולותיו של הרמטכ"ל לשעבר במבצע 'צוק איתן', אומרים בימין החדש: "דו"ח ועדת החקירה של מבקר המדינה קובע בצורה ברורה: נפתלי בנט דחף לפעולה; בני גנץ בלם. נפתלי בנט יזם את השמדת המנהרות; בני גנץ עיכב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 20/01/19 18:35 יד בשבט התשעט

בנט נגד בני גנץ: "כשבנט דחף - גנץ בלם"
תוקף את גנץ. בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

הבחירות כבר כאן. במפלגת הימין החדש של בנט ושקד תוקפים הערב (א') את הרמטכ"ל לשעבר ויו"ר מפלגת חוסן לישראל, בני גנץ. גנץ הוציא היום סרטוני קמפיין ראשונים, המפארים את פעולותיו של גנץ כרמטכ"ל במבצע 'צוק איתן', בקיץ 2014. 

מתוך הסרטון של בני גנץ

מתוך הסרטון של בני גנץצילום: צילום מסך

בסרטוני הקמפיין נראים קטעים של צילומים מ'צוק איתן', מחיסולו של מחבל החמאס אחמד ג'עברי, הריסות עזה והלוויות מחבלים. ובכולם הכותרת "רק החזק מנצח". במפלגתו של בנט טוענים מנגד: צה"ל יצא למתקפה רק כי בנט, בשבתו כחבר קבינט, דחף לכך.

"בני גנץ פצח היום בקמפיין שמתרברב על "הצלחותיו" הגדולות במבצע "צוק איתן", נאמר בהודעת הימין החדש. "מכיון שמדובר בדיני נפשות, על עתיד ההנהגה הבטחונית של ישראל, חובה עלינו להציג את האמת: ״בני גנץ נרדם בעמידה ביחס למנהרות הטרור מעזה, דבר שכמעט הוביל לאסון טרור נורא. יצאנו להשמדת המנהרות ב״צוק איתן״ לא *בזכות* בני גנץ, אלא *למרות* בני גנץ. דו״ח ועדת החקירה של מבקר המדינה קבע *שבנט דחף לפעולה; בני גנץ בלם.
כפי שדו"ח מבקר המדינה קבע, הרמטכ"ל בני גנץ נרדם בעמידה ואיפשר לחמאס לחפור כ-30 מנהרות טרור מעזה לתוך שטח מדינת ישראל. הוא לא יזם כלום, לא דחף לפיתרון, לא דפק על שולחן הקבינט. פשוט נרדם בשמירה. משך 50 יום הוא היסס, לא גילה יוזמה, לא גילה יצירתיות, ולא הצליח להכריע את חמאס.
דו"ח ועדת החקירה של מבקר המדינה קובע בצורה ברורה: נפתלי בנט דחף לפעולה; בני גנץ בלם. נפתלי בנט יזם את השמדת המנהרות; בני גנץ עיכב".

יו"ר מפלגת

יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץצילום: פלאש 90

"כאשר השר בנט התוודע בסוף יוני 2014 לקיום עשרות מנהרות טרור שמוכנות להפעלה מיידית, הוא הניח ב-30 ביוני על שולחן הקבינט את התכנית להשמדת מנהרות הטרור. מאותו רגע ואילך, בני גנץ עשה הכל כדי להימנע מאותה פעולה. כך למשל, בישיבת קבינט בתחילת יולי הוא הסביר לקבינט שהמנהרות "זה לא איום עם השפעה אסטרטגית" והוסיף ואמר: "אין להן משמעות של יכולות גדולות מדי". נאמר בהודעת הימין החדש.