בנט נגד ארץ נהדרת: "עליי תצחקו, אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא"

במערכת הציבורית זעמו על השימוש שעשו בתוכנית הסאטירה בתפילין. הרב לאו: "רמיסת רגשות של מיליוני יהודים". השר דרעי: "קטע מחפיר ופוגעני". ליצמן: "זו בושה וחרפה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/05/18 07:03 ג בסיון התשעח

בנט נגד ארץ נהדרת: "עליי תצחקו, אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא"
החיקוי שעורר זעם גדול, צילום: צילום מסך

פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים תקפו בחריפות את השימוש שעשו אמש (רביעי) בתכנית 'ארץ נהדרת' בתשמיש קדושה, כשדימו בחיקוי של נפתלי בנט זוג תפילין לקוקיות של הזמרת נטע ברזילי.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי כתב בדף הפייסבוק שלו: "עליי תצחקו כמה שתרצו. אבל על תפילין וקודשי ישראל-לא. אני גאה להיות בין מנשקי המזוזות ומניחי התפילין. אני יהודי גאה". 

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, היה חריף עוד יותר ואמר בהרצאה בלשכת עורכי הדין כי "השימוש בתשמישי קדושה בזלזול, בלעג ובאופן פוגעני, הוא נורא ואיום, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת שישודר דבר כזה בתקשורת הישראלית וזו איננה יצירה תרבות או בידור, זהו לעג  כלפי התפילין ותשמיש קדושה ורמיסת רגשות של מיליוני יהודים".  

הרב לאו הוסיף כי הוא "מצפה שהתכנית שפרסמה את הזלזול המחפיר כל כך בתפילין, תביע התנצלות ולא תשוב על כך. מדובר במעשה שלא ייעשה".

https://www.facebook.com/NaftaliBennett/photos/a.656000644421607.1073741830.396697410351933/1798104206877906/?type=3&theater

יו"ר ש״ס השר אריה דרעי צייץ בטוויטר: "הערב שודר קטע מחפיר ופוגעני בתכנית ׳ארץ נהדרת׳, ששם ללעג ולקלס את התפילין, אותה מצווה קדושה שיהודים מסרו את נפשם להניחם בכל הדורות".

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר: "הזדעזעתי מאוד מהשימוש הבזוי בתפילין כפי ששודרו הערב בתכנית סאטירה. מדובר בפגיעה חמורה במסורת ישראל ואני מגנה זאת בתוקף. גם להומור וסאטירה יש קווים אדומים שלא חוצים לעולם. קודשי ישראל וערכי היהדות אינם מיצגי צחוק ובידור. זו בושה וחרפה לפגוע בתפילין במדינה יהודית ובכלי שידור רשמי".