בנט: "מדינת ישראל חבה לרב סדן חוב גדול"

שר החינוך סירב לגנות את אמירות ראש המכינה בנושא נשים, "מצפה שיפעילו שכל ישר בעלי אבל מסרב להיכנס להיסטריה. אם צריך ליטול פרס ישראל ממי שאומר אמירות שנויות במחלוקת, אז צריך ליטול בערך רבע מפרסי ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/18 09:29 כז באדר התשעח

בנט: "מדינת ישראל חבה לרב סדן חוב גדול"
נפתלי בנט, צילום: Alex Kolomoisky. פלאש 90

שר החינוך, נפתיל בנט, התייחס הבוקר (רביעי) לסערת דברי הרב אלי סדן ולדרישות לשלול ממנו את פרס ישראל שבו זכה לפני כמה שנים.

"אם צריך ליטול פרס ישראל ממי שאומר אמירות שנויות במחלוקת", אמר בנט ל'כאן רשת ב', "אז צריך ליטול בערך רבע מפרסי ישראל מכל מיני דמויות היסטוריות שקיבלו פרס והתבטאו בצורה מאוד חריפה. זה לא על הפרק".

לדבריו, "עלי היא מכינה קדם צבאית נפלאה עם מערכת ערכית מאוד בריאה שהולידה מתוכה גיבורים אמיתיים כמו עמנואל מורנו ז"ל ורועי קליין ז"ל ועוד רבים טובים".

הרב אלי סדן

הרב אלי סדןצילום: צילום מסך

בתחילת השבוע פורסמו בחדשות עשר דברים שאמר הרב סדן בשיעור לפני כארבע שנים בנושא הפמיניזם, "הפשע שהפמיניזם המודרני יוצר הוא לחנך את האישה להיות עצמאית, להיות בלתי תלויה בבעלה, לדאוג שיהיה לה הכנסה מספיק טובה. מסרסים את היכולת שלה להיות אישה טובה ואימא טובה. זה אסון, זו טרגדיה - גם בעלה מפסיד וגם הדורות הבאים מפסידים". 

יש לציין כי במכינה מיהרו לשגר ציטוטים נוספים שאמר בשיעור, בשבח הפמיניזם, זאת במטרה לאזן את התמונה ולהראות שניסו להשחיר את פניו. בנוסף מספר רבנים בכירים מישיבת הר עציון, ובראשם ראש הישיבה הרב יעקב מדן, שיגרו מכתב בנושא שיצא נגד מה שכינו "רצח האופי" שנעשה לרב סדן

שר החינוך ציין כי למרות שהוא לא אוהב כל התבטאות, הוא לא מתכוון להוציא הודעות גינוי על מילה שמפורסמת בתקשורת, "יש התבטאויות שלא תמיד מוצאות חן בעיניי וזה בסדר, זה טבעו של עולם. יש עכשיו מי שיושב על האינטרנט כל יום ומחפש את הנפילה של כל רב, אני מצפה שיפעילו שכל ישר בעלי אבל מסרב להיכנס להיסטריה הכוללת שכל פעם שמוצאים איזה ציטוט אז צריך להתחיל מסכת גינויים ולעלות על מוקד". 

בנט דיבר בשבחו של ראש המכינה בעלי ואמר כי "הרב אלי סדן הוא בעל זכויות גדולות מאוד במדינת ישראל, הוא אבי המכינות הקדם צבאיות, החילוניות והדתית. מדינת ישראל חבה לו חוב גדול, גם אם אני לא מסכים עם כל דבר שהוא אומר".