בנט לנתניהו: יש לגבש תכנית לאומית למחמה בטרור החקלאי

שר החינוך פנה לראש הממשלה וביקש לסייר במקומות שנפגעו וכן לרתום את הממשלה למאבק נגד הטרור החקלאי, "אנו, כחברי הממשלה, מחויבים למגר את המלחמה שנכפתה על חקלאי ישראל. עיני הציבור נשואות אלינו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/05/18 17:01 כא באייר התשעח

בנט לנתניהו: יש לגבש תכנית לאומית למחמה בטרור החקלאי
מנסה לרתום את נתניהו למאבק בטרור החקלאי. נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שיגר היום (ראשון) לראש הממשלה מכתב ובו דרישה לכנס את הממשלה כדי להכין תכנית לאומית לטיפול בתופעת הטרור החקלאי.

"גל הטרור החקלאי ההולך וגובר בעת האחרונה", כתב בנט לנתניהו, "יוצר נזקים חמורים בדמות הצתת ציוד חקלאי, קומביינים ומטעי עצים. כפועל יוצא, עבודה חקלאית של שנים רבות יורדת לטמיון והיקף הנזקים נאמד במיליוני שקלים".

בהמשך הוא ציין כי "לאור העובדה כי היקף התופעה הולך ומתעצם מיום ליום, הנני סבור כי אנו, כחברי הממשלה, מצווים ומחויבים למגר את המלחמה שנכפתה על חקלאי ישראל".

בשבועות האחרונים נפגעו שטחים וגידולים חקלאיים רבים על ידי פורעים, במה שזכה לכינוי "טרור חקלאי". רק לפני כשבוע הושחתו ביישוב תומר שבבקעת הירדן, 150 עצי גפן.

יו"ר הבית היהודי ביקש מראש הממשלה לערוך לערוך סיור באתרים שניזוקו על מנת לחזק את התושבים וללמוד את התופעה מקרוב, ובנוסף "לקיים בהקדם ישיבת ממשלה מיוחדת שמטרתה להכין תכנית לאומית שתספק מענה לתופעה".

לסיום כתב כי "התנופה האדירה של החקלאות עומדת בסכנה ממשית, עלינו לנקוט עמדה נחרצת ולעשות מעשה בהקדם...עיני הציבור נשואות אלינו".