בנט: "לא שוללים חירותו של אדם בסמס מבדח"

שר החינוך התייחס לפרשת המסרונים ואמר כי "מי שלא מעניק משפט צדק - לא יכול להיות שופט למשך דקה אחת נוספת". ח"כ סלומינסקי הודיע כי יכנס דיון בוועדת החוקה בנושא תיאום הארכת המעצרים בפרשת בזק שבין השופטת לחוקר

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/18 13:18 יא באדר התשעח

בנט: "לא שוללים חירותו של אדם בסמס מבדח"
בנט בועידת דה מארקר, צילום: מיכאל דימנשטיין

שר החינוך נפתלי בנט התייחס היום (שני) בהרחבה, בועידת העיתון דה מארקר, לפרשת המסרונים שמסעירה את המדינה מאז אמש.

"אמון הציבור במערכת המשפט תלוי על בלימה. נדרש טיפול נחוש עוצמתי ומהיר", הוא אמר והדגיש כי "מי שלא מעניק משפט צדק - לא יכול להיות שופט למשך דקה אחת נוספת".

לדבריו, "הדמוקרטיה מאפשרת שלילת חירות בנסיבות קיצוניות אבל לא ביד קלה ולא בסמס מבדח - שוללים חירותו של אדם. על כל שופט לגשת למעצר של ימים ביראת קודש".

עם זאת, ציין יו"ר הבית היהודי כי אסור להאשים את כלל מערכת המשפט במעשה תיאום הארכת המעצר שהתקיים בין השופטת רונית פוזננסקי-כץ לנציג הרשות לניירות ערך עו"ד ערן שחם שביט, "כפי שהמערכת הפוליטית אינה מושחתת גם אם יש בה כיסי שחיתות - כך המערכת המשפטית אינה מושחתת גם אם יש בה ריקבון. כאן וכאן יש לטפל בנחישות ובאומץ בשחיתות ובריקבון וכך נעשה".

בתוך כך הודיע היום יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי כי יקיים את הדיון לאחר שהמערכת תקיים בדיקה פנימית.

"אתמול נחשפנו לאירוע חריג בחומרתו שמזהם את ההליך", אמר סלומינסקי והוסיף כי "הנשיאה והשרה הבינו מידית את חומרת העניין ואני נותן למערכת לעשות את פעולתה ובימים הקרובים נערוך דיון במקרה החריג ובהשלכותיו על המערכת. יש לנו אחריות לשמור על מערכת המשפט ואי אפשר להתעלם ממה שקרה ועלול להשפיע על שופטים".