בנט: לא נתמוך בחוק צרפתי לנתניהו

שר החינוך הצהיר כי למרות המלצות היועמ"ש הוא ימליץ לנשיא על נתניהו לראשות הממשלה, אך מפלגתו לא תתמוך בחוק הצרפתי שיגן על ראש הממשלה מכתב החשדות נגדו:"אנחנו מוכנים לבחון רק חקיקה שהיא קדימה ולא רטרואקטיבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/03/19 12:52 כו באדר א'

בנט: לא נתמוך בחוק צרפתי לנתניהו
נפתלי בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט אמר לאריה גולן בכאן רשת ב', כי במפלגת הימין החדש לא תתמוך בחוק הצרפתי, שיחול על המצב הנוכחי שבו נמצא ראש הממשלה נתניהו, בממשלה הבאה. 

"אנחנו מוכנים לבחון רק חקיקה שהיא קדימה ולא רטרואקטיבית אז השאלה אם נתמוך בחוק הצרפתי היא לא רלוונטית", אמר בנט. "לכן אני לא חושב שמי שירצה חוק כזה, זה ישמש אותו". על כתב החשדות החמור נגד נתניהו אמר בנט: "עד שיוגש כתב אישום סופי אין מה לדבר, אז אנחנו נתכנס ונקבל החלטה" - והצהיר כי אין מניעה מבחינתו לשבת בממשלת נתניהו בשלב זה.

"אנחנו נמליץ לנשיא על נתניהו להקמת הממשלה", הכריז בנט. "חלק מבוחרי הליכוד עזבו את גוש הימין ועברו לגנץ משמאל - אני רואה בדאגה רבה את גידול גוש השמאל על חשבון הימין". שר החינוך אף הוסיף קריאה למצביעים: "אל תפגעו בגוש, מי שלא רוצה להצביע לליכוד שיצביע לימין החדש".

החוק הצרפתי, שראשי הקואליציה ניסו לקדם בממשלה הנוכחית, מחריג את ראש הממשלה מחוק העונשין. הטענה של מצדדי החוק אומרת כך: "ראש ממשלה צריך להתפנות להנהגה וניהול המדינה והטרדתו על ידי חקירות או הגבלתו במעשיו עשויה לגרום לפיחות ביצועיו בהתאם". 

לעומת יו"ר הימין החדש, ח"כ סמוטריץ החליט שמאיחוד מפלגות הימין דווקא כן יתמכו: "אם נתניהו יקבל את אמון הציבור בבחירות הקרובות כדי להרכיב ממשלה ולעמוד בראשה צריך יהיה לחוקק חוק שידחה את העמדתו לדין כדי לשרת שני אינטרסים קריטיים: 1. כיבוד ההכרעה הדמוקרטית ורצון העם. 2. ניהול מיטבי של המדינה ע"י מי שנבחר לכך מבלי שהדבר יופרע בניהול הליך משפטי".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט להמליץ על כתב אישום בתיקי 1000 ו-2000 בגין מרמה והפרת אמונים. בתיק החמור מכולם, תיק 4000, הוחלט להעמיד את ראש הממשלה לדין באשמת שוחד.