בנט: "לא נשתתף בישיבת ממשלה כשזילבר נמצאת שם"

שר החינוך בנט מחזק את החלטת שרת המשפטים וטען שצריך לפטר את המשנה ליועמ"ש "היא סובלת משכרון כוח וברור". ח"כ רויטל סויד לשקד: "תורידי את הידיים שלך מדינה זילבר"

חדשות כיפה מירב כהן 07/11/18 13:43 כט בחשון התשעט

בנט: "לא נשתתף בישיבת ממשלה כשזילבר נמצאת שם"
בנט ושקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר נפתלי בנט בהתבטאות ראשונה ליומן הצהריים של רשת ב׳ על סערת זילבר אחרי שהושעתה מתפקידה: ״אני מודיע שאם זילבר לא תפוטר, כל עוד היא תגיע לישיבת הממשלה אנחנו נצא ולא נשתתף בישיבה כשהיא נמצאת שם. תפקידה לייעץ משפטית, לא לחנך אותנו. היא סובלת משכרון כוח וברור שהדברים שלה הם פוליטיים. שתתכבד ותתפטר ותרוץ לפוליטיקה אם היא רוצה. לייעץ לנו היא סיימה״.

דינה זילבר, הושעתה מתפקידה, ולא תייצג את משרד המשפטים בדיוני הכנסת על פי החלטתה של שרת המשפטים שקד ולמרות הגיבוי שקיבלה מהיועמ"ש מנדלביט. השר בנט גיבה את השרה שקד וטען כי זילבר חרגה מתפקידה ונכון היה להעמיד אותה במקומה. 

השעיית המשנה ליועמ"ש יצרה מהומה קשה בכנסת. סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ רויטל סויד תקפה את שרת המשפטים: "תורידי את הידיים שלך מדינה זילבר, מהיועצים המשפטיים, משופטי בית המשפט העליון. הבעיה שלך היא לא זילבר אלא ציבור שלם שרוצה דמקורטיה״. 

ח"כ סויד המשיכה: ״דינה זילבר הביעה את עמדת של היועמ״ש, היום את סותמת לה את הפה ומחר זה יהיה מנדלבליט. מה שייזכר כמורשת של שקד במשרד המשפטים זה השבר והקרע חסר התקדים שהיא יוצרת במשרד בראשותו היא עומדת. כל הדרג המקצועי משפטי מתייצב מול הפולטיקאית היחידה במשרד שמנסה לסתום להם את הפה״. 

בסוף נאומה טענה סגנית היו"ר כי שרת המשפטים פוגעת בשומרי הסף ״שקד, את גיבורה על שומרי הסף - את רוצה אותם צייתנים, בובות על חוט. בואי נראה אותך מול ציבור שלם שרוצה ערכים לברלים, שוויון ודמוקרטיה"