בנט: "לא די לתפוס מחבלים רוצחים"

יו"ר הימין החדש בירך על תפיסת המחבל שביצע את פיגועי הירי בבנימין, אך הוסיף כי "‏יש להרוס את ביתם במהירות" ולבצע פעולות הרתעה נוספות. ליברמן: "מקרה קלאסי שבו יש להצטער על כך שחוק עונש מוות למחבלים טורפד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/19 08:59 ב בשבט התשעט

בנט: "לא די לתפוס מחבלים רוצחים"
בנט וליברמן ב'הפסקת אש', צילום: Hadas Parush/Flash 90

במערכת הפוליטית הגיבו הבוקר לתפיסת המחבל שביצע את פיגועי הירי בגבעת אסף ובצומת עפרה, אך ציינו כי לא די במעצרים ויש לנקוט ביד קשה יותר נגד מחבלים.

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, בירך את הלוחמים ולצד זה הוסיף כי "לא די לתפוס מחבלים רוצחים". לדבריו, "‏יש להרוס את ביתם במהירות, למנוע כספי תגמולים למשפחותיהם, ולגרש בני משפחה מעורבים. ‏כל עוד זה לא קורה, התמריצים ימשיכו לעודד פלסטינים לרצוח יהודים".

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, צייץ בטוויטר כי "זהו המקרה הקלאסי שבו יש להצטער על כך שחוק עונש מוות למחבלים של ישראל ביתנו טורפד ע"י הליכוד וראשי הקואליציה".

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, אמר כי הוא "מברך את כוחות הבטחון על תפיסתו של המחבל המתועב עאסם ברגותי, שביצע את הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה.‬ ‫נתפוס ונמצה את הדין עם כל מי שמבקש לסלק אותנו מכאן ולערער את קיומנו בארץ ישראל". גם חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ מוטי יוגב, הסתפק בדברי ברכה ללוחמים "על לילות כימים לביטחון ישראל ועל לכידתו הלילה של המחבל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף.

מהמשפחות השכולות מור יוסף, מירב ואיש רן נמסר כי הם "מברכים את כוחות הביטחון במאמץ ללכידת המחבלים. אנחנו דורשים הוצאה מידית של צווי הריסה לבתי המחבלים ולסייעניהם . ועונש מוות למחבלים שנתפסו. ראש הממשלה ושר הביטחון התחייב להרוס בתי מחבלים תוך 48 שעות. אנחנו דורשים עמוד במילתך".

מארגון בצלמו המייצג את המשפחות השכולות נמסר: "דיבורים ודיבורים ובתי המחבלים על תילם עומדים. אנחנו מצפים משר הביטחון החדש להוציא עוד היום צווי הריסה לכל בתי המחבלים והסייענים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן