בנט: "כוחות פוליטיים חזקים מהשמאל חברו כדי לפגוע בשקד"

יו"ר הימין החדש המשיך בקו ההגנה על חברתו ותקיפת השמאל שלטענתו מתעמר בה, "הם זיהו שהיא היחידה שהיה לה את האומץ לשנות את מערכת המשפט. המתקפה רק מחזקת דבר אחד: את השינוי הזה לא נפסיק"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/01/19 07:21 יד בשבט התשעט

בנט: "כוחות פוליטיים חזקים מהשמאל חברו כדי לפגוע בשקד"
שר החינוך בנט, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שר החינוך ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, המשיך הבוקר (ראשון) בניסיונו להגן על חברתו למפלגה, איילת שקד, וטען כי השמאל מנצל את הפרשה במערכת המשפט כדי לפגוע בה.

"בימים האחרונים", אמר בנט בהודעה לתקשורת, "חברו כוחות פוליטיים חזקים מהשמאל כדי לפגוע בשרת המשפטים איילת שקד, מכיון שהם זיהו שהיא היחידה שהיה לה את האומץ לשנות את מערכת המשפט". 

לדבריו, "לאחר 40 שנים של מינויי שופטים כמועדון סגור, כאשר שרי המשפטים ולשכת עורכי הדין שימשו עושי דברם של שופטי העליון, כאשר שופטים דאגו למנות את דומיהם, הגיעה איילת שקד, בנחישות, באומץ לב ובתבונה - ושינתה. שקד כרתה בריתות חכמות, ומינתה 334 שופטים מגוונים שמשקפים נאמנה את כל חלקי החברה הישראלית". 

שקד ונווה בימים אחרים

שקד ונווה בימים אחריםצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

בנט קישר בין הפרשה, שבה חשוד יו"ר לשכת עורכי הדין המתפטר, אפי נווה, בקבלת שוחד מיני תמורת קידום מינויי שופטים, למערכת הבחירות הנוכחית ואמר כי "המתקפה כנגד איילת שקד רק מחזקת דבר אחד: את השינוי הזה לא נפסיק. מפלגת הימין החדש חזקה תדאג לכך שהיא תמשיך לכהן כשרת משפטים ארבע שנים נוספות על מנת להשלים את המהפיכה השיפוטית שהיא מובילה".

מלבד ההגנה על חברתו, מהלכו של בנט נראה גם כאסטרטגית בחירות של הימין החדש, לאחר שאמש כתבה שקד בדף הפייסבוק שלה דברים דומים. "שמתי לב שחלקכם מביעים חשש, שמא המתקפה המגוחכת והניסיון המטורלל לקשור אותי לפרשה, ירפו את ידי", כתבה והוסיפה כי "חלקכם שואלים, מה יהא כעת על המהפכה שהתחלנו לעשות במערכת המשפט. תנוח דעתכם חברים. המהפכה תימשך. בכל הכוח. אתם מכירים אותי לא מהיום: אני לא מאלה שנשברים. המדינה הזו חשובה לי מדי, מכדי שאתן לכמה השמצות משמאל להפסיק לפעול למענה".