נתניהו: "לא נרפה עד שנמצא את המרצחים הנתעבים"

תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית למות התינוק שנרצח בפיגוע. השר אורי אריאל: "יש לתפוס את המרצחים, להרוס את ביתם ולהסדיר את עופרה בהקדם". השרה מירי רגב: "נגיע למרצחים הנפשעים ונמצה איתם את מלוא חומרת הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/18 18:49 ד בטבת התשעט

נתניהו: "לא נרפה עד שנמצא את המרצחים הנתעבים"
זירת הפיגוע בצומת עפרה, בה נרצח התינוק, צילום: עופר מאיר, פלאש 90

מותו של התינוק לבית משפחת איש-רן, שנאבק על חייו במשך שלושה ימים ונפטר הערב (ד'), גרר תגובות רבות מכל קצוות הקשת הפוליטית. 

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, אמר הערב: ״ליבנו עם שירה ועמיחי על פטירת התינוק בן הארבעה ימים שאין לו אפילו שם. מרצחים נתעבים, הפושעים הנלוזים ביותר עלי אדמות. כוחות הביטחון דולקים אחר הרוצחים ואני מקווה שבקרוב יהיו חדשות בעניין. אנחנו לא נרפה עד שנמצא אותם ונמצה איתם את הדין".

שר החינוך וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, נפתלי בנט, כתב בטוויטר: ‏״תינוק יהודי שלא זכה עדיין לשם נרצח.
‏מחבלים פלסטינים ירו בתינוק יהודי שטרם נולד; והוא נולד מתוך אש. 
‏חייו הקצרצרים היו במאבק על חייו. 
‏לבנו עם עמיחי ושירה.
‏הלב זועק. 
‏זהו רצח שפל של מחבלים שהפסיקו לפחד מאיתנו. 
‏יש להחזיר את ההרתעה שאבדה; אחרת גל מעשי רצח בדרך.
‏לא בהצהרות, במעשים״.

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל: "ברוך דיין האמת. הפיגוע נעשה על ידי בני עוולה נוראיים. יש לתפוס את המרצחים, להרוס את ביתם ולהסדיר את עופרה בהקדם. שולח את תנחומיי הרבים למשפחה היקרה. בבניין הארץ ננוחם."

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין: ״המחבלים הפלסטינים שרצחו את תינוקם של שירה ועמיחי איש-רן מבקשים לעקור אותנו מכאן. הם לא ישיגו את מבוקשם. הרצח הנורא הזה של תינוק ברחם אימו מזעזע הערב כל אזרח בישראל. התשובה לרצח צריכה להיות תנופת בנייה ביהודה ושומרון. אני שולח תנחומים להורים ולכל בני המשפחה.״

מהיישוב אלון מורה, בו מתגוררת משפחת איש-רן, נמסר: "בית אלון מורה מחבק את תושבי הישוב שירה ועמיחי איש רן בשעתם הקשה. אנו מזועזעים וכואבים וקוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להתנער מהרפיסות של חוסר ההרתעה אל מול הטרור ובמקביל לגדוע את תקוות אויבנו ע"י חיזוק אחיזתנו באלון מורה ובכלל ההתישבות ביו"ש".

במכללת אורות ישראל, בה לומדת שירה איש רן, אומרים כי בית המכללה כולו מתפלל להחלמתם ומבקש לחזקם בשעה קשה זו. 
נשיא המכללה פרופ' יובל סיני קרא למורים בכלל מערכת החינוך לשוחח עם התלמידים על האסון הנורא ולהתפלל לרפואת ההורים. "בשעה קשה זו, על העם להתאחד ומתוך ערבות הדדית לציין את ההשתתפות בצער המשפחה שנפגעה אך ורק בשל היותם יהודים הגרים בארצם ולהתפלל לרפואתם"

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי: "הידיעה על מות בנם של שירה ועמיחי משאירה את כולנו חסרי מילים. הלב בוכה."

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי: "רצח תינוק הוא דבר מזעזע והאחריות היא על הרשות הפלסטינית שמעודדת את הערבים לרצוח יהודים גם כאלה שעדיין בבטן אימם.  בעוד שכולנו בהלם מהאכזריות הבלתי נתפסת, אותם מחבלים זוכים להערצה וגיבוי מצד ההנהגה הפלסטינית ונתפסים כגיבורים בעיני הציבור הערבי. עם ישראל כולו שולח את תנחומיו למשפחה ומתפלל לרפואת הוריו שירה ועמיחי".

שרת התרבות והספורט מירי רגב: "הלב כואב למשמע הבשורה הקשה על פטירתו של התינוק הפג שאימו נפצעה באורח קשה בפיגוע בצומת עפרה שלשום. שולחת את תנחומיי להורים עמיחי ושירה איש-רן ומשתתפת בצערם. ליבי עם המשפחה. אנחנו עוד נגיע למרצחים הנפשעים ונמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

סגנית השר ציפי חוטובלי: "נקמת דם ילד קטן, לא ברא השטן (ביאליק). אין מזעזע מזה, שיש מי שמסוגל לירות באשה הרה, ולגרום למותו של תינוק קטן. חברה פלשתינית שלא מוקיעה מתוכה רוצחים של נשים ותינוקות היא חברה שפלה. חוק עונש מוות למחבלים צריך לחול על הרוצחים".

ח"כ אביגדור ליברמן: "אני שולח את תנחומיי לשירה ועמיחי איש-רן שאיבדו את בנם התינוק בפיגוע הרצחני בעפרה ומתפלל להחלמתם המהירה. אני רוצה למסור את תנחומיי גם להורים של שירה ועמיחי, שאיבדו היום את נכדם. עם ישראל כולו מחבק אותכם ביום קשה זה. שלא תדעו עוד צער".

שר המדע אופיר אקוניס: "כמה אכזריות, שפלות וחוסר אנושיות יכולה להיות בחיה דו רגלית שיורה באישה הרה. אלה הם ״שכנינו״ הפלשתינים, שמוציאים  מתוכם שרצים שכאלה, כמו המחבל שירה בשירה בצומת הכניסה לעפרה.
תנחומיי לשירה ועמיחי לב רן על האובדן הנוראי של תינוקם בן הארבעה ימים.
וכשייודע מי הארור שעשה זאת, יש לגרש את כל משפחתו שגידלה רוצח כזה בביתה: 
בלי בג״צ - ובלי ״בצלם״.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אנחנו מרכינים ראש וזועמים עם הוודע דבר מותו של התינוק שנולד לשירה ועמיחי איש - רן תושבי השומרון בעקבות פיגוע הירי בצומת עפרה בתחילת השבוע. בני העוולה לא ישברו את רוחנו. נמשיך לבנות את ארצנו בעוז. משפחת השומרון מחבקת את משפחת איש רן ואת הישוב אלון מורה בשעה קשה זו. עוד אמר דגן: "התינוק הזה בן יומו הוא נרצח טרור לכל דבר. מדינת ישראל איבדה את ההרתעה והשומרון איבד תינוק שאך זה נולד. זו חרפה לאומית. יש להחזיר את כבוד האומה לבנות ישובים. לפעול בתוך קיני הטרור. ולהחזיר את ההרתעה".