בנט בנתיב האבות: "מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל 350 בתים"

בעצרת מחאה והזדהות בנתיב האבות אמר שר החינוך נפתלי בנט: "מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל בעז"ה 350 בתים על הגבעה הזאת".

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/18 21:13 כח בסיון התשעח

בנט בנתיב האבות: "מי שרצה להרוס 15 בתים יקבל 350 בתים"
צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

עוד אמר השר בנט: "לצערנו מחר הבתים יפונו ובמקביל כבר הקמנו את המשך השכונה והמערכה כולה תוכתר בהצלחה כאשר הבטחת ראש הממשלה תקויים במלואה ותוקם שכונה ענקית על הגבעה הזו. לפעמים נקטע חלק מהגוף אבל במערכה הגדולה אנחנו מנצחים, ובקרוב בעז"ה נתיב האבות, גוש עציון וכל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון יהיו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל".

שרת המשפטים איילת שקד אמרה בנאומה: "הפינוי מחר הוא אבסורד אחד גדול אשר מתחיל מתשובות מדינה לא נכונות לבג"צ. כך הגענו לפינוי חסר תועלת ללא תכלית. הכשרנו את השכונה באלעזר, והמשפחות עוברות לחלקה 91. התחלנו לקדם בצורה אינטנסיבית הרבה יותר את כל השטחים כאן מסביב. שינינו את השיח מאיך מפנים לאיך מסדירים ואנחנו בעיצומו של תהליך הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. מהפינוי הקשה והמיותר הזה אנחנו נתחזק ונבנה".
 

ראש המועצה האזורית שלמה נאמן אמר: "משפחות עומדות להקריב את ביתם על מזבח שלטון החוק. חוק שקובע שיהודי שבנה בית על אדמתו צריך לקום וללכת בגלל מתקפה אלימה של ארגונים שמטרתם לזרוק אותנו מכאן..מי שתקף אותנו מהתחלה גרם לנו לבנות להיבנות ולצמוח".

השר לשעבר גדעון סער נאם הערב באירוע של ‘אם תרצו’ ושל 'פרוייקט הניצחון הישראלי' שהתקיים באוניברסיטת בר אילן והתייחס אף הוא לאירועים הצפויים מחר בנתיב האבות וכינה את ההרס הצפוי כ״הרס לשם הרס. הרס ללא תכלית״, ואמר כי: ״צריך לשנות פרדיגמה וללכת למהלך של החלת החוק הישראלי על היישובים הישראלים ביהודה ושומרון. באמצעות מהלך כזה מה שצפוי בנתיב אבות לא יוכל לקרות בעתיד כי ניתן יהיה לתת פתרון שקיים בחוק הישראלי למקרים כאלה, והוא - הפקעה ופיצויים בצידה״.