בנט: "תמיד לפני הבחירות אנשי הציונות הדתית אהובים, ודקה אחרי הם לא נספרים"

השר נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה ואמר כי "לפני הבחירות נתניהו בא לגוש עציון ולעלי, אבל אח"כ הם האחרונים לקבל טלפון". הוא התייחס לתכנית השלום האמריקנית אשר דווח כי ניסוחה הושלם, והבהיר: "אנחנו בשום אופן לא ניכנס לממשלה שתסכים למדינה פלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/19 10:55 ז באדר א'

בנט: "תמיד לפני הבחירות אנשי הציונות הדתית אהובים, ודקה אחרי הם לא נספרים"
"בד"כ לפני הבחירות נתניהו בא לגוש עציון, לעלי, ועושה כמה 'אני אוהב אתכם'". בנט בכנס. צילום: ישראל ברדוגו, צילום: יח"צ בשבע

יו"ר הימין החדש, שר החינוך נפתלי בנט, הבהיר הבוקר (ג') כי מפלגתו "לא תיכנס בשום אופן לממשלה שבקווי היסוד שלה תהיה הסכמה למדינה פלסטינית". את הדברים אמר בנט בכנס בשבע, בתשובה לשאלת המראיין, עמית סגל, שהזכיר את "תכנית השלום" האמריקנית המתגבשת, שתכלול ככל הנראה הקמת מדינה פלסטינית.

עוד שאל סגל: "יש סכנה שנשקפת לכם מנתניהו?", ובנט ענה: "כן, ונתניהו כבר הוכיח את זה בעבר". עוד הוסיף שר החינוך: "בדרך כלל לפני הבחירות נתניהו בא לגוש עציון, לעלי, כינס אתמול את הכתבים הדתיים ועושה כמה 'אני אוהב אתכם וכמה הכל', ודקה אחרי, כמו ב-2009, מכניס את אהוד ברק כשותף העיקרי וב-2013, דקה אחרי, מכניס את ציפי לבני וממנה אותה לשרת המשפטים; גם ב-2015 הוא ניסה להכניס את ציפי ובוז'י.

"תמיד הציונות הדתית לפני הבחירות הם אהובים, ודקה אחרי הם האחרונים לקבל טלפון, לא נספרים", המשיך בנט, כפי שצוטט בין היתר באתר מאקו. "הציונות הדתית על המפה. הימין על המפה. אנחנו לא הולכים לשום מקום".

יו"ר הימין החדש הוסיף: "זה לא סוד שיש מערכת יחסים מאוד מורכבת ביני לבין נתניהו. זה לא הסיפור. הסיפור הוא האם לציונות הדתית יש יד על ההגה של המדינה. אנחנו התמונה היחידה שמראה שמצביעים ימין ומקבלים ימין, זאת בניגוד ל-40 השנים האחרונות שבהן מצביעים ימין ומקבלים שמאל".

עוד נשאל בנט על העזיבה שלו ושל שרת המשפטים שקד את מפלגת הבית היהודי: "בעצם, כל הבלאגן קרה בגללכם", אמר סגל, "יש ניחוח ציפי לבני במעשה שלכם. מה חיפשתם?" ובנט ענה: "אני חוזר ואומר שכלום. רציתי מהרגע הראשון לפתוח את השורות של הבית היהודי והבאתי את איילת שקד, אבל זה לא המשיך הלאה, ואני רוצה שהבית הזה של הימין החדש יהיה בית של כולם - גם של הציונות הדתית.

"מעל מחצית מתומכי הימין הדתי הם מסורתיים. אני נשאר ולא הולך לאף מקום. אדרבה, כמו שאמרתי אני מביא קהלים חדשים. המסורתי הולך לסליחות ולבית הכנסת ורואה טלוויזיה בשבת".

אתה מרגיש בנוח להתחייב על המקום השלישי לאלונה ברקת שתמכה בהתנתקות ואפילו תרמה לעמותה שתמכה בזה?

"חד משמעית כן. היא התפכחה. היא נגד מדינה פלסטינית אבל ממוקדת בנושאים אחרים כמו הפריפריה ועוד".

האם יש מצב שמפלגה קטנה מכם תקבל יותר מכם?

"אם לא נהיה גדולים וחזקים זה עלול לקרות, וזה כבר קרה".

למה נתניהו שונא אתכם? הרי גם ליברמן אמר עליו דברים איומים.

"ההבדל הוא שמאז שאני ושקד נכנסנו לפוליטיקה שינינו את ההגה וזה קשה לו".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי בנט: "מי שהשתמש וזרק לא יטיף לנו מוסר על אהבה ונאמנות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן