בנט: "איילת שקד לא עשויה מהחומר שנשבר"

יו"ר הימין החדש יוצא להגנת שותפתו למפלגה, על רקע פרשת אפי נווה: "מכיר את איילת שקד מזה שנים. ‏כל פעולותיה היו כדין, מתוך נאמנות עמוקה לדבר אחד בלבד - טובת מדינת ישראל. המתקפות הפוליטיות נגדה לא ירפו את ידה. המהפכה השיפוטית של איילת שקד לא תיעצר״. 

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/19 09:12 יא בשבט התשעט

בנט: "איילת שקד לא עשויה מהחומר שנשבר"
נפתלי בנט ואיילת שקד, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

שר החינוך ויו"ר מפלגת הימין החדש, נפתלי בנט, יוצא הבוקר (ה') להגנת שותפתו למפלגה, שרת המשפטים איילת שקד, על רקע המתקפות נגדה סביב פרשת אפי נווה. בנט כותב כי כל פעולותיה של שקד היו לטובת מדינת ישראל, וכי המהפכה השיפוטית שלה לא תיעצר בגלל מתקפות פוליטיות.

אמש ספגה השרה שקד ביקורת קשה, בעקבות השותפות שלה עם אפי נווה, שנעצר ומואשם בשוחד ובהפרת אמונים, בפרשה שרוב פרטיה עדיין תחת צו איסור פרסום. 

״ביממה האחרונה ישנו גל מתקפות פוליטיות, קשות וארסיות כנגד שרת המשפטים, איילת שקד", כותב בנט במכתבו. "‏השרה שקד ביצעה מהפכה שיפוטית חסרת תקדים במערכת המשפט והיא, להערכת רבים ולתפיסתי שלי, שרת המשפטים הטובה ביותר שהייתה לישראל. מהפכה שיפוטית זו קרתה הודות למקצועיות, העקביות והתבונה שמאפיינים את איילת מאז ומתמיד בעשייתה הציבורית.
‏אני מכיר את איילת שקד מזה שנים. ‏כל פעולותיה היו כדין, מתוך נאמנות עמוקה לדבר אחד בלבד - טובת מדינת ישראל. 

בנט מוסיף: "אם חלילה נפל פגם אצל מי מחברי הוועדה למינוי שופטים, הרי שהדבר חמור ומהווה פגיעה בערכי טוהר המידות וניקיון הכפיים של מערכת המשפט, שהיא אחת מאבני היסוד לשלטון החוק בישראל. על רשויות אכיפת החוק לחקור לעומק וביסודיות כדי להגיע לאמת ולמצות את הדין עם מי שצריך.

"אני פונה לחבריי בשמאל, רק אל תטעו: איילת שקד לא עשויה מהחומר שנשבר. ‏המתקפות הפוליטיות נגדה לא ירפו את ידה. המהפכה השיפוטית של איילת שקד לא תיעצר״. מסיים שר החינוך.

ח"כ יעל גרמן (יש עתיד) הגיבה לדברים: "שר החינוך בנט - ההגנה על מערכת החוק והמשפט אינה קשורה לשמאל או לימין. תפיסתך זו מוכיחה כמה מסוכן היה למנות את שקד לשרת משפטים.  אם החשדות לשוחד יתגלו כנכונים, שקד תצטרך לקחת אחריות מיניסטרילית על מה שהתרחש מתחת לאפה. אנחנו ביש עתיד נמשיך להגן על שומרי הסף ועל מערכת המשפט. מקווה שגם אתה.*