בנו של טראמפ לבנט: "תודה לך נפתלי"

בנו של נשיא ארה"ב הודעה לשר החינוך והתפוצות וראש הממשלה על התמיכה שהעניקו לקהילה היהודית ש-11 מבניה נרצחו בשבת האחרונה על ידי ניאו נאצי. מפקד זק"א המקומי: "המראות היו מזעזעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/18 12:31 יט בחשון התשעט

בנו של טראמפ לבנט: "תודה לך נפתלי"
בית הכנסת בפיטסבורג, צילום: google street view

בנו של נשיא ארה"ב טראמפ, דונאלד טראמפ ג׳וניור, התייחס היום (ראשון) לתמיכת ישראל בקהילה היהודית בפיטסבורג, שחוותה את רצח השנאה בבית הכנסת בקהילתה, והודה לשר החינוך והתפוצות ולראש הממשלה.

"אנו עומדים עם ישראל וישראל עומדת איתנו. תודה, נפתלי וראש הממשלה נתניהו", צייץ טראמפ ג'וניור בטוויטר לאחר ששיתף ציוצץ של שר החינוך שבו הודיע כי הוא בדרכו לקהילה היהודית ש-11 מבניה נרצחו במהלך תפילת השבת האחרונה.

בנו של טראמפ מודה לבנט

בנו של טראמפ מודה לבנטצילום: צילום מסך מטוויטר

מספר שעות לאחר הרצח ההמוני, שבו ירה ניאו נאצי בעשרות מתפללי בית הכנסת 'עץ החיים' שבפיטסבורג, הירשו אנשי ה-FBI למתנדבי זק"א המקומיים להגיע לזירה כדי לערוך ספירה וזיהוי של הנרצחים.

"עשיתי סיור בזירה עם מפקד ה-FBI המקומי והמראות היו מזעזעים, למרות שאני מתנדב בזק"א שנים רבות וטפלתי בזירות קשות של פיגועים בישראל", אמר מפקד זק"א בפיטסבורג, הרב אליסר אדמון. לדבריו, "זה הזכיר לי את הפיגוע הנורא במרכז הרב בשנת 2008. היורה רץ אחרי המתפללים לכל פינה ופינה. לירות ביהודים מאמינים באמצע תפילה? זה נורא. טרגדיה גדולה".

מתנדבי זק"א בזירת הרצח

מתנדבי זק"א בזירת הרצחצילום: דוברות זק"א

הרב אדמון הוסיף כי מדובר באירוע טרור ראשון נגד יהודים באזור, דבר שגרם לתושבים היהודים תחושות קשות מאוד, "אנחנו בהלם. אירוע טרור ראשון מסוגו באזור שלנו. המצב ישתנה עכשיו, אבל לא נישבר, אנחנו העם היהודי למודי סבל, אבל אנחנו ננצח ונמשיך לחיות בע"ה. הייתה שבת מאוד מאוד קשה, אנשים לא ידעו מה לעשות. הילדים שלי בטראומה מהאירוע".

מפקד היחידה הבינלאומית של הארגון, מתי גולדשטיין,  ציין כי "מרגע קבלת הדיווח על הפיגוע הקשה אנחנו בקשר רצוף עם מתנדבי זק"א באזור ואנשי הקהילה היהודית. בשלב ראשוני צוות מצומצם עשה סריקה בזירת האירוע. כעת הזירה נסגרה עד לסוף הפעילות של ה-FBI. בהמשך ייכנס הצוות לאיסוף הממצאים ופעילות של 'חסד של אמת' ודאגה להבאתם לקבורה".