הקמפיין הבינלאומי של בנות השירות הלאומי בפיטסבורג

אחרי הטבח הנורא בפיטסבורג, בנות השירות הלאומי מטעם בני עקיבא החליטו ליזום קמפיין תמיכה בינלאומי בקהילה המקומית

חדשות כיפה גלעד כהן 29/10/18 16:59 כ בחשון התשעט

הקמפיין הבינלאומי של בנות השירות הלאומי בפיטסבורג
בנות השירות הלאומי, צילום: תנועת בני עקיבא העולמית

בעקבות הרצח בבית הכנסת בפיטסבורג בשבת האחרונה בו נרצחו 11 יהודים, החליטו נעה חבה ואלירז ורהפטיג, שתי בנות שירות מטעם 'בת עמי' ושליחות של תנועת בני עקיבא העולמית בפיטסבורג, פנסילבניה, ליזום קמפיין תמיכה בינלאומי בקהילה המקומית. בקמפיין נטלו חלק כבר אלפים. ״אנשים היו מאד מתוחים, מאד מפוחדים. מופתעים. זה משהו שלא קרה כאן לפני כן. הרגשנו שהקהילה כאן צריכה את החיזוק מהעם, את התחושה שאנחנו לא לבד״.

צילום: תנועת בני עקיבא העולמית

כך נולד הרעיון, להפיץ ברשתות החברתיות את הפניה לכל הקהילות באשר הן לעודד ולחזק את פיטסבורג. "ההיענות היתה פשוט מדהימה. עד עכשיו התגובות לא מפסיקות להגיע. אנחנו רוצות לסדר ולערוך את התגובות ביום-יומיים הקרובים ולאחר מכן לפרסם את הסרטון, שכולם ידעו: אנחנו כאן, לא מוותרים, לא נכנעים לטרור״ מספרת נעה. ״הטלפון הנייד שלי קרס מרוב תגובות״ אומרת אלירז. ״אנחנו רוצות להודות לכל מי שתומך בנו כאן בפיטסבורג ומראה לנו שעם ישראל חי״.

על התחושות במהלך התקרית עצמה היא מוסיפה כי ״זה היה בשבת בבוקר, הלכנו לתפילה, אנחנו מתפללות במנין אחר בפיטסבורג. פתאום שמענו המון סירנות, ורב בית הכנסת הודיע שהיו יריות באחד מבתי הכנסת, לא יודעים בדיוק היכן . הוא הורה לכולם לא לצאת מביה״כנ, להתרחק מהחלונות, לנעול את הדלתות. המשכנו בתפילה כרגיל״. אלירז מציינת כי ״בשבת התלבטו אם לקיים את הסניף של בני עקיבא כרגיל או לבטל לאור הפיגוע ובסוף החליטו לנסות להמשיך את השבת כמה שיותר כרגיל, והגיעו לסניף הרבה יותר ילדים מהמצופה״.

צילום: תנועת בני עקיבא העולמית

כזכור, בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש שלשום (שבת) בבית הכנסת הקונרסרבטיבי בפיטסבורג, פנסליבניה, יצאו שתי בנות שירות לאומי בקהילה של פיטסבורג, בקמפיין מיוחד. הן הפיצו הודעת ווטסאפ, שזכתה לעשרות אלפי שיתופים, בה ביקשו מיהודי כל העולם לשלוח מסרים תומכים ומחזקים לקהילה. בהודעה שהופצה נכתב: ״היי שלום... בטח שמעתם על מה שקרה בשבת פה, אנשים כאן די מפוחדים אחרי הפיגוע, ורצינו שתעזרו לנו לחזק אותם קצת! שייראו שבאמת כל עם ישראל ביחד איתם. אז מה שצריך זה בסה"כ לשלוח תמונה שלכם עם שלט שכתוב: We are with you - Pittsburgh!״.

צילום: תנועת בני עקיבא העולמית

אורית לברן, מנהלת מחלקת שירות לאומי בתפוצות של בת-עמי,"האמונה ש"כולנו אחים" מביאה את בת-עמי לשלוח למעלה ממאה בנות שירות לקהילות יהודיות בכל רחבי העולם.  אנחנו גאים מאוד בנעה ואלירז, ובכל בנות השירות של בת-עמי בעולם, ומחזקים את ידיהן".

רועי אביקסיס, מזכ״ל תנועת בני עקיבא העולמית, מציין כי ״דווקא בימים של דיבורים על התרחקות של החברה הישראלית מיהדות צפון אמריקה חווינו ביממה האחרונה חיבוק אמיץ ומרגש של החברה הישראלית מחד ואת רגשי הכרת הטוב של הקהילה בפיטסבורג מאידך. כי לפני הכל ואחרי הכל - אנחנו אחים״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן