בן 11 הותקף והוכה ברחוב. "דתי מסריח"

ילד בן 11 מאריאל הותקף על ידי מספר בני נוער, שכינו אותו "דתי מסריח", היכו אותו וקרעו את חולצתו. אביו: "בחלומות הכי רעים לא חלמנו שבמדינת העם היהודי תהיה אלימות נגדנו בגלל שאנחנו יהודים דתיים"

חדשות כיפה יהונתן קליין 21/10/18 12:17 יב בחשון התשעט

בן 11 הותקף והוכה ברחוב. "דתי מסריח"
אלימות ברחוב, צילום: shutterstock

פשע שנאה באמצע הרחוב. ילד בן 11 מאריאל הלך ברחוב בעירו בשבת אחרי הצהריים, כשהותקף על ידי מספר בני נוער שדחפו אותו, היכו אותו וקרעו את חולצתו, תוך שהם צורחים עליו "דתי מסריח". אביו של הילד, עלי הוכאוזר, סיפר כי הוא ומשפחתו עלו לאריאל מארצות הברית, ולדבריו "הגענו לפני 9 שנים לעיר הנפלאה הזאת והתאהבנו בה מיד. עיר של סבלנות, של אהבה בין כל התושבים, עיר שאפשר לתת לילדים להסתובב בה בלי חשש ובלב שקט".

הוכאוזר אומר כי "משהו קרה כאן בעיר בתקופה האחרונה, רוחות רעות עוברות על העיר. אנחנו עוקבים בדאגה אחרי ההתבטאויות בפייסבוק, אחרי ההכפשות, ההאשמות, הפלייארים הנוראיים שמודבקים על המכוניות... אבל בחלומות הכי רעים שלנו לא חשבנו שזה יגיע עד אלינו, לבית שלנו, לילדים שלנו. לא חשבנו לשניה שצריכים לדאוג במדינה שלנו, המדינה של כולנו - כל העם היהודי - שתהיה אלימות נגדנו בגלל שאנחנו יהודים דתיים".

איילת הרמל, פעילה בבית היהודי ובהתחדשות יהודית, אומרת בשיחה עם 'כיפה' כי מדובר באירוע חריג מאוד ולא אופייני לעיר אריאל, אך מוסיפה כי הבחירות לראשות העיר מביאות עמן הסלמה באווירה.

"זה לא קורה בעיר הזאת", אומרת הרמל, "לא היה מעולם דבר כזה. ביום שישי נשלח פלאייר לבתי הכנסת וגני הילדים הדתיים, עם תמונה של ראש העיר מחופש לחזיר ונכתב עליה 'אריאל לדתיים'.
אנחנו לא רוצים לתת במה לדברים כאלה", היא אומרת, "אבל כל הקהילה פה בעיר אמורה לתבוע את הצדק. זה לא החינוך בעיר, היחסים שלנו מצוינים".

אריאל

"כולנו חיים פה ביחד" אריאל צילום: פלאש 90

הרמל מוסיפה כי "המילה הדתה הפכה לתנועה מאיימת, ועכשיו זה מחלחל גם לבני הנוער. אנחנו בטוחים שזה לא איזו קבוצה מאורגנת אלא יחידים, אבל יש פה מי שדואג להפיץ שנאה כלפי דתיים. יש פה אווירת הסלמה בגלל הבחירות", היא מספרת, "תמיד חיינו ביחד בשלום וגם אחרי הבחירות נצטרך לחיות בשלום. רק לפני חודש קיימנו סעודת ערב שבת ענקית בגן שעשועים בעיר. למעלה מ-300 איש, דתיים, חילוניים וחלקם אפילו לא יהודים הגיעו, היתה אווירה נפלאה. אבל אח"כ עלו פוסטים בסגנון "הדתיים גונבים לנו את גני השעשועים. אין ספק שזה מחלחל לבני הנוער", היא מסכמת. 

היא מציינת כי כל המועמדים לראשות העיר מכחישים את מעורבותם בנושא הפלאייר, אך לדבריה "יש פה קבוצה שמתלוננת על זה שלא נעים להם שיש להם דתיים בעיניים. יש מועמדים שמפיצים אנטי. החשש שלנו שזה פעילים של מתמודד מסוים."

אמו של הילד, רעכל הוכאוזר, אומרת בשיחה עם 'כיפה' כי "אנחנו רק רוצים שאנשים ייקחו נשימה עמוקה, לחשוב לפני שהם עושים דברים כי הם לא מבינים את ההשפעה של המעשים שלהם על הנוער. מה שקרה לבן שלנו יכול היה להיות חמור הרבה יותר. זה לא היה הדבר הכי נורא שיכול לקרות, זה כבר מדרדר אבל יכול להידרדר יותר. כל מה שאנחנו מבקשים הוא שאנשים יחשבו על המעשים שלהם".