בן גביר פנה וזילבר הורתה: הבריכה ברהט לא תהיה נפרדת

לאור פניית 'עוצמה יהודית' קבעה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי על הבריכה בעיר הבדואית לכלול גם "שעות משפחה" שבהן תהיה שחיה מעורבת לגברים ונשים. בן גביר: "לא ניתן יד להדרת הנשים במגזר הערבי ולשובניזים הערבי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/09/18 08:04 ח בתשרי התשעט

בן גביר פנה וזילבר הורתה: הבריכה ברהט לא תהיה נפרדת
מונעת הדרה גם במגזר הבדואי? דינה זילבר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המשנה ליועץ משפטי לממשלה, דינה זילבר, הורתה אתמול (א') לעיריית רהט לאפשר בשעות פתיחת  הבריכה החדשה בעיר גם שעות מעורבות לנשים וגברים, זאת על רקע פנייתו של עו"ד איתמר בן גביר ותנועת 'עוצמה יהודית' בנושא.

"התקבלה גם פנייה בנושא מעו"ד איתמר בן גביר, אשר טען לפגיעה בשוויון", כתבה זילבר ליועץ המשפטי לעיריית רהט, "נוכח קביעת שעות נפרדות לנשים ולגברים בבריכה הציבורית בעיר רהט". לדבריה, "ככלל הפרדה בין גברים לבין נשים במרחב הציבורי הינה פרקטיקה בעייתית הפוגעת בשוויון".

בריכה

בריכהצילום: shutterstock

בן גביר פנה בעניין לאחר שנודע כי הבריכה החדשה שהוקמה בעיר תתנהל בשעות נפרדות לחלוטין לאורך כל שעות פתיחתה, בין גברים לנשים. בעוצמה יהודית ראו בכך אפליה שכן זילבר, הממונה על נושא הדרת נשים במרחב הציבורי, כבר פעלה בעבר נגד אירועים שבהם התקיימה הפרדה מגדרית בקרב האוכלוסיה היהודית.

כתוצאה מכך, הורתה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעיריית רהט לבחון הוספת שעות שחיה מעורבות, "אנחנו סבורים כי יהא זה נכון כי אף אתם תשקלו לאפשר גם 'שעות משפחה' בבריכה הציבורית ברהט, במסגרתן חלק מהזמן תהיה הבריכה פתוחה לשני המינים, ותתאפשר שחיית נשים וגברים כאחד. זאת, כאמור, לצד קיומן של שעות נפרדות לנשים ולגברים".

איתמר בן גביר

איתמר בן גבירצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר 'עוצמה יהודית', ד"ר מיכאל בן ארי, אמר בתגובה לדברים כי "תם העידן של האכיפה הבררנית, הבהרנו במכתב לזילבר שלא ניתן להפלות בין יהודים לערבים ומה שחל על יהודים חל גם על ערבים. אני כלשעצמי בעד שחיה נפרדת ואיני רואה בכך הדרת נשים, אך אם הולכים לשיטת זילבר אזי גם ברהט יקיימו את הוראות החוק ולא נסתפק במכתב אלא נדרוש אכיפה כמו שהיה בקרית ארבע" .

עו"ד בן גביר הוסיף: "נתחיל ברהט, אבל המטרה שלנו היא אכיפת החוק והכללים בכל מקום מרהט ועד דיר אל אסד. לא ניתן יד להדרת הנשים במגזר הערבי ולשובניזים הערבי. ככול שהגברת זילבר סבורה שהפרדה היא לא חוקית נדאג שהחוק ייושם בכל מקום".