בן גביר על דחיית פסילת אנשי עוצמה יהודית: "מנדלבליט ושי ניצן ניסו לחסל אותנו"

חבר איחוד מפלגות הימין הביע סיפוק מהחלטת ועדת הבחירות שלא למנוע ממנו ומבן ארי מלהתמודד לכנסת: "הסיוט של השמאל זה החלום שלנו". ח"כ שפיר: "נדאג להרחיק את הגזענים האלימים והמסיתים הללו מבית הנבחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/19 18:35 כט באדר א'

בן גביר על דחיית פסילת אנשי עוצמה יהודית: "מנדלבליט ושי ניצן ניסו לחסל אותנו"
נושמים לרווחה. בן גביר ובן ארי, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מועמד איחוד מפלגות הימין, עו"ד איתמר בן גביר, התייחס הערב (ד') להחלטת ועדת הבחירות לדחות את בקשת פסילתם שלו ושל חברו למפלגת עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, וטען כי אביחי מנדלבליט ושי ניצן ניסו "לחסל אותנו".

"ההחלטה היום מוכיחה שבוועדת הבחירות יושבים אנשים בלתי תלויים ועצמאיים שמפעילים הרבה יותר הגיון מאשר אנשי היועץ המשפטי לממשלה".

לדבריו, "מנדלבליט וניצן לא ביקשו לפסול מועמדים שמסיתים נגד ישראל ומעוניינים למחוק את המדינה. השאלה היא מדוע הם נרדמים בשמירה עם אותם אויבים ומדוע הצביעות הזאת. אנחנו רוצים לגרש את מי שלא נאמן למדינה ורוצים עונש מוות למחבלים. זו גזענות? מנדלבליט וניצן ניסו לחסל אותנו. העתירה הייתה מופרכת ומעוותת. בעז"ה בעוד פחות מחודש וחצי נהיה בכנסת ונעשה דברים טובים לעם ישראל. השמאל מפחד מאנשים רציניים. הסיוט שלהם זה החלום שלנו".

בשמאל לא אהבו את ההחלטה והצהירו כי יעתרו נגד לבג"ץ. "אנחנו נדאג להרחיק את הגזענים האלימים והמסיתים הללו - ממשיכי כהנא שגם תנועת הליכוד השוותה בינו לבין חוקי הנאציים - מבית הנבחרים של המדינה היחידה של העם היהודי", אמרה ח"כ סתיו שפיר ממפלגת העבודה.

מנכ"ל התנועה הרפורמית, שהגישה את בקשת הפסילה, הרב גלעד קריב אמר כי "ועדת הבחירות המרכזית העניקה רוח גבית לגזענות ולהסתה, ונכשלה כישלון מביש ביישום הוראות חוק יסוד הכנסת. עתירת התנועה הרפורמית הניחה תשתית ראייתית רחבה המוכיחה את ההסתה הגזענית המתמשכת של מיכאל בן ארי, ותשתית זו הביאה את היועץ המשפטי לממשלה לקבוע כי המדובר במקרה מובהק המצדיק פסילה".

עוד אמר קריב כי "לאור העובדה כי המפלגות המבקשות לייצג את מורשתם של מנחם בגין ויצחק שמיר זכרם לברכה לא הלכו בדרכם, ובחרו שלא להתייצב נגד הגזענות, אנו שמים את פעמינו לבית המשפט העליון. אנו מקווים ומצפים כי הוא ייעתר לדרישתנו לפסול את נציגי עוצמה יהודית. הדמוקרטיה הישראלית אינה יכולה להרשות לעצמה את זיהום בית המחוקקים במשנה הגזענית של בן ארי ובן גביר. לא פחות מכך, גם דמותה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי אינה יכולה לשאת חרפה זו".