במשרד הביטחון מתקשים למצוא תשובות לטרור

מפלגת האיחוד הלאומי שלחו שאילתות למספר גופי ביטחון לגבי מדיניות תגובות צה"ל לטרור, אולם התשובות היו מתחמקות ומגלגלות אחריות. אופיר סופר: המלחמה בטרור לא מעניינת את ליברמן.

חדשות כיפה מירב כהן 14/08/18 15:12 ג באלול התשעח

במשרד הביטחון מתקשים למצוא תשובות לטרור
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אירועי הטרור ברחבי יהודה ושומרון לא פוסקים. האיחוד הלאומי ביקש לקבל להבין מהי תגובת צה"ל לבעיה אך לשר הביטחון ליברמן אין מענה הולם. 

לפני שבועות אחדים ארע פיגוע דקירה בישוב אדם שבשומרון במהלכו אדם אחד נרצח ועוד שניים נפצעו. אירועי דקירה אירועו גם בעבר כנגד משפחת בסולמון בחלמיש ומשפחת פוגל באיתמר. אירועי טרור נוספים, כמו זריקות אבנים ובקבוקי תבערה, מתרחשים כל העת. 

מפלגת האיחוד הלאומי שלחו מספר פניות לדינה פוליאק, הממונה על חופש המידע במשרד הביטחון וכן למשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל וצה"ל בו הם מעלים תהיות בדבר מדיניות הריסת הבתים ובנוסף העלו עוד מספר שאלות נוקבות ועד היום לא קיבלו מענה. 

בכירים במערכת הביטחון מעריכים כי הריסת בתי מחבלים מהווה כלי הרתעתי. במשרד הביטחון נשאלו לפני מספר חודשים  מדוע ביתו של המחבל, שהרג שלושה מבני משפחת סולומון לפני כיותר משנה עומד עדיין על תילו על אף המעורבות של בני משפחתו ברצח. אולם במשרד טרם גיבשו את תשובתם.  

המשרדים השונים נשאלו שאלות נוספות כמו: כמו מהו מספר הפיגועים שבהם נפצעו ו/או נהרגו יהודים בכל שנה משלושת השנים האחרונות? כמה בתי מחבלים נהרסו לחלוטין בגין פיגועים בהם נרצחו יהודים, שביצע אחד מבני הבית בשלוש שנים האחרונות? גם לשאלות אלו לא נמצאו תשובות. התשובות הגיעו מהמשרדים השונים מתחמקות וגלגלו אחריות ממשרד למשרד וביקשו הארכות זמן, כאשר ידוע כי כל הנתונים נמצאים ברשות ובאחריות משרד הביטחון.

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר טען שהמלחמה בטרור לא מעניינת את ליברמן אלא רק כותרות בתקשורת: "אם שר הביטחון אינו בקיא בנתוני הרס בתי המחבלים לפרטי פרטיהם, אם אינו דורש מפקידי משרדו לשלוט בנתונים עד הפרט הקטן, אז המלחמה בטרור לא באמת מעניינת אותו". 

סופר המשיך לתקוף את שר הביטחון: "מדהים שכשהיה באופוזיציה הוא לא הפסיק לבקר את התנהלותו של קודמו בתפקיד בקריה ואף אמר שצריך לנהוג אחרת. מה שלא רואים מכאן רואים משם".