במקרה של הגשת כתב אישום: נתניהו יאבד 4 מנדטים

מסקר חדש, שבחן את חלוקת המנדטים במקרה שמנדלבליט יחליט על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה לפני הבחירות, עלה כי איחוד מפלגותיהם של גנץ ולפיד עשוי להפוך אותם למפלגה הגדולה בישראל. הבית היהודי מעל אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/19 08:25 טז בשבט התשעט

במקרה של הגשת כתב אישום: נתניהו יאבד 4 מנדטים
מנדלבליט ונתניהו, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ישפיע על הבחירות? במידה והיועץ המשפטי לממשלה יחליט להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפני מועד הבחירות, מפלגת הליכוד תאבד 4 מנדטים, כך עלה מסקר שפורסם הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל.

לפי הסקר, שנערך על ידי מינה צמח ומנו גבע, ממכון המחקר "מדגם", בשיתוף אייפנל, במידה ואביחי מנדלבליט יורה על הגשת כתב אישום כבר במהלך מערכת הבחירות נתניהו והליכוד יקבלו 25 מנדטים, ואילו חוסן לישראל של בני גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד יקבלו 14 כל אחת, ובמקרה של איחוד הן עשויות להפוך למפלגה הגדולה בישראל.

במקרה של הגשת כתב אישום תקבל מפלגת העבודה  9 מנדטים, הימין החדש 7, יהדות התורה 7, ש״ס, תע"ל של אחמד טיבי, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו וכולנו 6 מנדטים כל אחת, גשר ומרצ 5 כל אחת והבית היהודי 4 מנדטים.

בסקר בחנו את חלוקת המנדטים גם במקרה שלא יוחלט על הגשת כתב אישום לפני הבחירות ואז מפלגת הליכוד צפויה לקבל 29 מנדטים, גנץ ולפיד יאבדו מנדט כל אחד, כך גם כולנו וישראל ביתנו ואילו יתר המפלגות יישארו ללא שינוי.