במקום מד"א? איחוד הצלה בוחן לקיחת אחריות ביהודה ושומרון

ח"כ מוטי יוגב שוחח עם מנכ"ל הארגון והשניים סיכמו תיבדק האפשרות שהם יחליפו את המוקדים שצפויים להיסגר על ידי מד"א. ח"כ סמוטריץ': "הסיפור הזה מתמצת את האפליה שממנה סובלים המתיישבים עשרות שנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/19 15:41 יז באדר ב'

במקום מד"א? איחוד הצלה בוחן לקיחת אחריות ביהודה ושומרון
מטה איחוד הצלה בירושלים, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

ארגון איחוד הצלה בוחן אפשרות ללקיחת אחריות על מתן שירותי הרפואה בחירום ביהודה ושומרון, זאת על רקע איום סגירת תחנות מד"א באזור. כך עלה בשיחה שקיימו היום (א') ח"כ מוטי יוגב ומנכ"ל הארגון משה טייטלבוים.

בארגון שנחשב למתחרה במד"א, פועלים כ-5,000 חובשים, פרמדיקים ורופאים ברחבי הארץ והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות. חלק מהמתנדבים בארגון פועלים במסגרת רשות השירות הלאומי-אזרחי.

מנכ"ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, מסר בתגובה כי "לאחר קבלת הפניה הנחיתי את אגף המבצעים באיחוד הצלה לבחון את היקף הפעילות הנדרשת לכיסוי המענה הרפואי ביו"ש. אנו בוחנים גם שיתוף פעולה עם ארגון איחוד האמבולנסים בישראל המאגד את חברות האמבולנס הפרטיות כדי לתת מענה רפואי מלא ביו"ש".

נקודות ההזנקה של הארגון ממוקמות בעיקר בערים חרדיות, ובארגון החליטו לבחון את הנושא מבחינה כלכלית, שכן מדובר בעליית מדרגה מבחינת הארגון שהתפצל מהזרוע החרדית של מד"א לפני יותר מעשור. יש לציין כי יתכן ושם הארגון עלה רק כדי להפעיל לחץ על מד"א ועל משרד הבריאות

במד"א הודיעו היום כי בשל היעדר תקציב מספק, היא תיאלץ לסגור 5 נקודות הזנקה ולהפסיק את פעילות האמבולנסים בכמה יישובים וביניהם: אלקנה, שבי שומרון, טלמונים-דולב ותקוע. ביישובים אחרים, כמו שקד, בית אריה, אלפי מנשה, מגילות וגבעת זאב, נקודת ההזנקה לא תפעל בחלק משעות היממה או בסופי שבוע. לפי שעה נדחתה הסגירה ביממה, על מנת לאפשר לגורמים הרלוונטיים להסדיר את הנושא.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לאיום הסגירה וצייץ בטוויטר כי "הסיפור הזה של סגירת תחנות מד"א ביו"ש הוא סיפור מדהים שמתמצת את האפליה שממנה סובלים המתיישבים עשרות שנים. אין בסיס תקציב, כל שנה מתחננים כמו עניים בפתח, ובסוף גם זה לא עובד ומד"א מצמצם פעילות. זה עלול לעלות בחיי אדם חלילה. יש מפלגה אחת בלבד שמחויבת לנורמליזציה של החיים ביו"ש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן