במסלול התנגשות: הבית היהודי מתנגדים לחוק הלאום

בבית היהודי זעמו על כך שסעיפי המשפט העברי נותרו מחוץ לחוק הלאום, זאת בניגוד לסיכום מוקדם עם הליכוד. סגן יו"ר הוועדה המשותפת לחוק הלאום ח"כ סלומינסקי: "האם הליכוד החליט לזנוח את המשפט העברי?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/07/18 08:56 כו בתמוז התשעח

במסלול התנגשות: הבית היהודי מתנגדים לחוק הלאום
חברי הבית היהודי בישיבת הסיעה, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בליכוד אמנם החליטו לקדם את חוק הלאום, למרות התנגדותו של היועמ"ש מנדלבליט, אך יתכן והמכשול העיקרי העומד בפניהם יגיע בכלל מהקואליציה לאחר שבבית היהודי איימו כי יצביעו נגד היוזמה.

בבית היהודי טענו היום (שני) סעיף הנוגע למשפט העברי הוצא מנוסח הצעת החוק, והדבר מהווה עבורם עילה להצביע נגדו.

ח"כ סלומינסקי

ח"כ סלומינסקיצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במפלגתו של בנט ציינו כי למרות העברתו של חוק המשפט העברי בקריאה שניה ושלישית, והתחייבות מצד גורמים בכירים בליכוד להכנסת המשפט העברי אל חוק הלאום, נראה כי לא כך הם פני הדברים וכי הליכוד לא מתכוון לפעול על פי הסיכום.

כתוצאה מכך הודיע סגן יו"ר הוועדה המשותפת לחוק הלאום, ח"כ ניסן סלומינסקי, כי במצב כזה הוא ושאר חברי סיעתו יצביעו נגד החוק שראש הממשלה כל כך רוצה לקדם. "לא יעלה על הדעת שבחוק הלאום לא ייכנס הנושא של משפט עברי", אמר סלומינסקי והוסיף כי "חוק שעבר בכנסת לאחרונה, וראשי הליכוד התחייבו כי ייכנס לחוק הלאום. האם הליכוד החליט לזנוח את המשפט העברי?".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן