במימון ציבורי: בשבת יתקיים אירוע להאדרת המחבל וליד דקה

בשבת הקרובה יתקיים אירוע "תרבותי" בספרייה הציבורית במג'ד אל-כרום ובו יתקיים דיון על ספרו של הרוצח וליד דקה. "'סיפורו של סוד הנפט' מגיע לגליל של פלסטין" נכתב בהזמנה. שר הפנים דרעי פנה לראש המועצה לבטל את האירוע אך הוא סרב

חדשות כיפה גלעד כהן 29/11/18 19:29 כא בכסלו התשעט

במימון ציבורי: בשבת יתקיים אירוע להאדרת המחבל וליד דקה
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: רק השבוע הופיעה אחייניתו של משה תמם הי"ד, אורטל תמם במסיבת העיתונאים של שרת התרבות מירי רגב בעניין חוק נאמנות בתרבות. לאתר 'כיפה' נודע כי בשבת הקרובה יתקיים טקס מיוחד לרוצחו של תמם, המחבל וליד דקה. 

בשבת הקרובה צפוי להתקיים בספרייה העירונית במג'ד אל-כרום אירוע ובו ידונו אנשי "תרבות" על ספרו של הרוצח וליד דקה. דקה, מחבל ערבי-ישראלי שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ב-1984 נידון למאסר עולם. לאורך השנים פרסם המחבל מאמרי דעה קבועים בביטאון מפלגת בל"ד "פסל אל-מקאל", וכן מאמרים ב"הארץ". ההצגה "הזמן המקביל", שנכתבה בהשראת סיפורו, מוצגת על ידי תיאטרון אל-מידאן. 

האירוע במג'ד אל-כרום צפוי להתקיים בשבת הקרובה בספרייה העירונית של היישוב שבצפון הארץ. "'סיפורו של סוד הנפט' מגיע לגליל של פלסטין" נכתב בהזמנה. "אנחנו מזמינים אתכם לערב של דיון על הספר ביום שבת בספריית מג'ד אל-כרום הציבורית. האירוע תחת פיקוח של הספרייה הציבורית ותחת פיקוח של התנועה הלאומית "בשבי". אנחנו מזמינים אתכם להשתתף בערב תרבותי כדי לדון בסיפור של "סוד הנפט" של האסיר וליד דקה. גברת סאנע, אשתו של השבוי תשתתף בערב ועוד מספר אסירים. הנוכחות שלך היא חובה לאומית, חינוכית ומוסרית", כך נכתב בהזמנה.

לאתר 'כיפה' נודע כי שר הפנים, אריה דרעי שבעבר כבר ביטל אירוע להשקת ספרו של וליד דקה שהיה אמור להתקיים בבאקה אל גרבייה פנה לראש המועצה המקומית במג'ד אל כרום, סאלים סליבי לבטל את האירוע. אולם, ראש המועצה המקומית סרב לשר דרעי.

השר אריה דרעי. יעמוד לדין?

השר אריה דרעיצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שי גליק מנכ"ל בצלמו אמר ל'כיפה' כי לא יתכן ששוב מימון ציבורי ומבנים ציבורים ילכו להשקות של מחבלים בני משפחותיהם וארגונים התומכים בהם. "אני דורש מהשר דרעי להורות מידית למועצה לבטל אירוע זה. כמו כן אני קורא לממשלה להעביר את חוק הנאמנות בתרבות שיובן חד משמעי. כסף ציבורי לא הולך להאדרת מחבלים."

מערכת 'כיפה' פנתה לראש המועצה המקומית מג'ד אל-כרום, סאלים סליבי אך הוא סירב להתייחס לאירוע שיתקיים בשבת הקרובה ביישובו.