במימון הקרן החדשה: קו חם יעודד ערבים להצביע בבחירות

ארגון "זזים" שממומן על ידי הקרן החדשה לישראל יוזם קו מיוחד שיעודד אזרחים ישראלים-ערבים להצביע בבחירות הקרובות. היוזמה נבעה בעקבות הטענות של מפלגת הליכוד על זיופים בקלפיות בחברה הערבית

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 05/09/19 17:57 ה באלול התשעט

במימון הקרן החדשה: קו חם יעודד ערבים להצביע בבחירות
הקרן החדשה לישראל, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

הארגון "זזים" - ארגון עצמאי שמטרתו השפעה על סדר היום הציבורי בנושאים של זכויות אדם, צדק חברתי ועוד יוזם קו מיוחד שיעודד אזרחים ישראלים-ערבים להצביע בבחירות הקרובות. מי שמממן את "זזים" היא הקרן החדשה לישראל.

שמו של הארגון נקשר כבר בעבר עם עזרתו לחברה הערבית בישראל. מפלגת הליכוד בעצמה הגישה לוועדת הבחירות המרכזית עתירה נגד ארגון "זזים", זאת אחרי שהארגון הסיע אל הקלפיות מצביעים כדי לייצר גוש חוסם יהודי-ערבי.

כעת, בארגון פותחים ביוזמה חדשה של "קו חם" בערבית לדיווח על הפרעות בקלפי. "פייק-ניוז של הליכוד על כך שהאזרחים הערבים 'גונבים את הבחירות' וספינים על חקיקה שתאשר מצלמות בקלפי מטעם המפלגות בניגוד להחלטת ועדת הבחירות -13 יום לבחירות", אומרים בארגון, "המאמצים להרתיע את האזרחים הערבים מלהצביע עולים מדרגה". 

בארגון זזים אומרים שיש לפעול אל מול ההסתה והחליטו להקים את הקו החם המיוחד. "זה מה שנעשה כדי להבטיח שוויון בקלפי: ביום הבחירות, נפעיל 'קו חם' בערבית לדיווח על הפרעות בקלפי". אגב, מי שיספק את הייעוץ המשפטי הוא הארגון המשפטי עדאלה. "אנחנו נהיה מוכנים להגיב לכל ניסיון לפגוע בשוויון בקלפי", אומרים בארגון "זזים". 

https://www.facebook.com/zazim.org.il/videos/504972853613556/?__xts__[0]=68.ARAeeK3wvQxWDK_JNocwqURo87DnpeKQJ28OCx6iMUNz-oEh_EWjQfXwZ2xXalCGWkLNhRoTvuA_nXI1k7Xp9543rg9YeLPS3ioBnc0pYqoHWzPYYXQC8BDDppFMwls3UL7KCHPtc-VeYjjQ8BRZjKFoGe0KbU9mYaKyz6aSSgWdilw23UZx5TwaKxijPffCQ8ev6FZHDrbJg8qT9uERh-oGRDOMGdi71Q8Gbo1fLHac6vz8DzkR5buImolwIUd11OyO6vrcIYEs1vlMlIB2BjU1VNoApk8cmsC2uDqgVYFQV7taSSe1e98TxPRnQBAChP_PvG_8DjyyfC-3faf-_RAeTgtna29UPIdV2g&__tn__=-R

בארגון "זזים" בנו תכנית שתפיץ את פרטיו למאות אלפי מצביעים באתרים בערבית, ברשתות ובשילוט ברחבי הארץ. עלות הפרסום והמערך כולו היא כ-40 אלף ש״ח. בארגון קוראים לתרום לטובת היוזמה של הקו המיוחד, אך כאמור הארגון ממומן על ידי הקרן החדשה לישראל. "תוכל לתרום עכשיו כדי לעצור את דיכוי ההצבעה בחברה הערבית?", כך נאמר בבקשה.

בקו החם בערבית יהיו זמינים גם משפטנים מטעם עדאלה, שיספקו ייעוץ ומידע על זכויות מצביעים ויוכלו לעתור לועדת הבחירות במקרה הצורך. במקביל, צוותי מתנדבים של זזים ילחמו בהסתה ובספינים לדיכוי הצבעה ברשת. 

בנוסף בארגון "זזים" מציינים כי המודעות שפרסמו אחרי החלטת ועדת הבחירות לאסור על המפלגות להציב מצלמות בקלפי כבר עלו באתרים וברשת. "לנוכח המתקפה החזיתית על הזכויות הבסיסיות ביותר של האזרחים הערבים, נמשיך להשמיע יחד קול צלול למען עתיד של דמוקרטיה, שותפות ושוויון".

מארגון בצלמו נמסר: "לצערנו אחרי שנאסר להציב מצלמות כדי להגיע לאמת מתברר שישנם ארגונים עוינים תומכי חרם שיפעלו בכל הדרכים לגרום למפלגות הערביות ולשמאל קיצוני לנצח בבחירות. חובה על כל מי שאכפת לן מעתיד המדינה ודואג לזכויות האדם האמתיות של אזרחי ישראל להצביע ביום הבחירות למפלגה שדואגת לאזרחי ישראל".

מהקרן החדשה לא נמסרה תגובה, על אף בקשת מערכת כיפה.