בל"ד והמועמד היהודי במפלגת חד"ש נפסלו מלהיבחר לכנסת

ועדת הבחירות קיבלה את בקשתן של מפלגות עוצמה יהודית, הליכוד וישראל ביתנו ופסלה את מפלגת בל"ד ואת עופר כסיף. נתניהו: ""מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל"". ליברמן: "מקומם בפרלמנט של חמאס". בן גביר: "בל"ד לא שינתה את פניה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/19 07:09 ל באדר א'

בל"ד והמועמד היהודי במפלגת חד"ש נפסלו מלהיבחר לכנסת
בן גביר בדיוני ועדת הבחירות, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מפלגת בל"ד-רע"מ והמועמד ברשימת חד"ש, עופר כסיף, לא יתמודדו לכנסת הבאה, כך החליטה אמש (ד') ועדת הבחירות.

17 מחברי הוועדה הצביעו בעד בקשת פסילת המפלגה על ידי עוצמה יהודית והליכוד, לעומת 10 שהתנגדו. סיבת הפסילה: הטענות לתמיכה בטרור ובביטול הגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית. "מי שתומך בטרור לא יהיה בכנסת ישראל", אמר בתגובה להחלטה ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

במהלך הדיון אמר עו"ד איתמר בן גביר הוסיף כי "את מעשי חנין זועבי כולם מכירים, אך בניגוד לטענות כאילו מרגע שהיא עזבה, בל"ד שינתה את פניה, היושב ראש החדש שחאדה אנטאנס הצטלם עם מחבל שזרק רימון בחיפה, שיבח את חבר הכנסת עזמי בשארה שריגל למען חיזבאללה, הילל את בשארה וקרא לו גיבור והצהיר שמפלגת בל"ד שלחה לו ברכות".

יו"ר ועדת הבחירות. השופט בדימוס מלצר

יו"ר ועדת הבחירות. השופט בדימוס מלצרצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

מוקדם יותר נפסל גם מספר 4 מפלגת חדש"-תע"ל, ד"ר עופר כסיף בטענה שהתבטא נגד צה"ל ונגד המדינה כמדינה יהודית. 10 חברים הצביעו בעד הבקשה לפסילו שהגישו עוצמה יהודית וישראל ביתנו ו-5 התנגדו.

"מי שאומר שהרמטכ"ל הוא פושע מלחמה ושמדינת ישראל מבצעת טיהור אתני ברצועת עזה אסור שיישב בכנסת ישראל", צייץ יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בטוויטר לאחר ההחלטה שהוסיף כי "מקומו יחד עם שאר תומכי הטרור בכנסת בפרלמנט של חמאס ברצועה או במג'לס האיראני בטהרן. מצפה שבג"ץ לא יתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית".

נפסל. עופר כסיף

נפסל. עופר כסיףצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ח"כ עאידה תומא-סולימאן מחד"ש תקפה את ההחלטה ואמרה כי "ועדת הבחירות היא ועדה פוליטית שניזונה מסדר היום המסית והגזעני שמוביל אותו נתניהו בתמיכת הימין ושתיקה רועמת של אלה המתיימרים להיות מרכז. אין פלא שאותה ועדה אישררה את הכהניסטים -אותם חיבק נתניהו- ופסלה את כסיף!".

לדבריה, "יש כאלה שמעוניינים לצייר את המצב כאילו ישנם קיצונים משני הצדדים. תהום עמוקה מפרידה בין המסיתים, הגזעניים וקוראי הטרנספר לבין שוחר שלום, צדק, שוויון שנאבק ללא לאות למען חיים לשני העמים כאן. "קיצוניות" האחרונים הוא הדבר הכי שפוי שיש!"