בלב תל אביב: "ברוח ובדם נפדה את פלשתין"

תמיכה בטרור בכיכר רבין? קריאות לשחרור פלשתין, למען השהידים ו'ישראל מדינת טרור' תועדו בהפגנה נגד חוק הלאום בכיכר רבין. אם תרצו: "זו הפגנה לחיסול מדינת ישראל". צפו בתיעוד

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/08/18 22:12 ל באב התשעח

בלב תל אביב: "ברוח ובדם נפדה את פלשתין"
דגלי פלשתין בתל אביב. הערב, צילום: אם תרצו

במהלך ההפגנה הערב (מוצ"ש) בתל אביב תיעדו פעילי "אם תרצו" שהגיעו להפגנה צעקות כמו "ברוח ודם נפדה אותך פלסטין" "שהיד נוח במשכבך בשלום אנחנו ממשיכים את דרכך", "ישראל מדינה טרור" וכן- "פלסטין ערבית מהים ועד הירדן". צפו בתיעוד של פעילי 'אם תרצו':

ראש אגף הפעילים של תנועת "אם תרצו" תום ניסני שתיעד את הקריאות אמר: "לא הפגנה נגד חוק הלאום מתקיימת הערב בתל אביב אלא הפגנה לחיסול מדינת ישראל. בכסות של הפגנה למען שוויון ונגד חוק הלאום, פעילי התנועה תיעדו את הפנים האמיתיות של ההפגנה. הפגנה שמטרתה היא לצאת נגד קיומה של מדינת ישראל ונעשית בתמיכת ארגוני הקרן לישראל חדשה. שוב נחשפות פניהם של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, וראשי ארגונים הנתמכים על ידי הקרן החדשה המביעים תמיכה בהפגנה נגד מדינת ישראל."

השר זאב אלקין אמר בתגובה להפגנה: "‏כפי שאמרתי השבוע בכנסת: כשאחמד טיבי וחנין זועבי מתנגדים לחוק הלאום יחד עם המפגינים האלה עם דגלי פלסטין וקריאות ״ברוח ובדם..״ אני מבין למה הם עושים את זה. הם באמת מתנגדים בכל כוחם לציונות ולעובדה שישראל היא מדינתו של העם היהודי וכך הוקמה על ידי האו״ם. אבל יאיר לפיד וציפי לבני?! למה הם מתנגדים?"

השר אורי אריאל צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "מי שמשתתף בהפגנה הערב עם דגלי אש"פ, הם אותם אלו שפוגעים באזרחינו, הורגים ופוצעים את חיילנו ושורפים את שדותינו אני מציע - שילכו לרמאללה ודמשק ויפה שעה אחת קודם."

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, מסר בתגובה: ״הערב הוכח פעם נוספת- המאבק שמנהלים חברי הכנסת הערבים הוא לא נגד חוק הלאום, אלא נגד קיומה של מדינת ישראל. צר לי שהם שוב גוררים את הציבור הערבי ישראלי למפגן הסתה מכוער.״

ההפגנה בתל אביב

ההפגנה בתל אביבצילום: Tomer Neuberg/Flash90

תגובה מעניינת להפגנה ולדגלי פלשתין שהונפו בה הגיעה דווקא ממי שהפגינו באותו מקום נגד אותו חוק לאום בשבוע שעבר. יו"ר פורום דרוזים נגד חוק הלאום, ד"ר אמיר חניפס, גינה את השימוש בדגלי פלסטין הערב בהפגנה בת"א ואמר: "המאבק הוא על צביונה הדמוקרטי והשוויוני של המדינה ולא במה לתומכי אויביה. כל נסיון לפגוע בתדמיתה היהודית והדמוקרטית של המדינה הוא פסול. ההתנהגות הפסולה שראינו היום בכיכר רבין מוכיחה כמה צדקנו שהחלטנו לצאת למאבק על בסיס עדתי ועם אוהבי ישראל ולא עם אויביה".