בלאגן ב'מאוחדים'. הסיעה בדרך לפיצול?

מאבק על הרוטציה ב'מאוחדים'. בסביבתו של אריה קינג מצפים מיהונתן יוסף לקיים את הוראת הרב דב ליאור ולהפקיד מכתב התפטרות כחלק מהרוטציה, שתאפשר לדב קלמנוביץ' לכהן במועצת העיר. יוסף, מנגד, כלל לא מתכוון להתפטר, בהתאם להוראת הרב מאיר מאזוז

חדשות כיפה יהונתן קליין 11/12/18 15:23 ג בטבת התשעט

בלאגן ב'מאוחדים'. הסיעה בדרך לפיצול?
סיעת 'מאוחדים' עם הרב ליאור, לפני הבחירות, צילום: יחצ

'מאוחדים' כבר לא כל כך מאוחדת. סיעתו של אריה קינג, שרשמה הצלחה בבחירות כשהכניסה שני נציגים למועצת העיר, מצויה בסערה עזה, כאשר בסביבת קינג מצפים מיהונתן יוסף להתפטר בהמשך הקדנציה לטובת דב קלמנוביץ', כחלק מההסכם שנחתם ביניהם, ובסביבתו של יוסף מבהירים כי הוא לא צפוי להתפטר בשום שלב, בהתאם להוראתו של הרב מאיר מאזוז. נראה שכל צד מתבצר בעמדתו ופיתרון - אין.

הסיפור מתחיל עוד לפני הבחירות. סיעת מאוחדים הוקמה בחודש יולי האחרון כאיחוד בין אריה קינג לבין מפלגת 'יחד' של אלי ישי, כשנציגה ברשימה הוא יהונתן יוסף, נכדו של הרב עובדיה יוסף. במקום השלישי ברשימה הוצב דב קלמנוביץ', חבר מועצת העיר בקדנציה האחרונה מטעם הבית היהודי-תקומה ושותפו של קינג. 

דב קלמנוביץ

דב קלמנוביץ'צילום: באדיבות המצולם

הרשימה הכניסה למועצה, כזכור, שני נציגים, כאשר קלמנוביץ' נותר בחוץ. וכאן מתחילה מלחמת הגרסאות. בסביבתו של אריה קינג אומרים היום (ג') ל'כיפה', כי נחתם הסכם בין המועמדים, שאם תקבל הסיעה שני מנדטים, תתקיים רוטציה בין שלושת הנציגים הראשונים (קינג, יוסף וקלמנוביץ'), כך שכל אחד מהם יכהן 40 חודשים במועצת העיר.

לשם כך, על כל אחד מהם להתפטר בשלב מסוים של הקדנציה ולהיכנס למועצה מחדש. נציין, שעל מנת שזה יקרה, יחד עם התפטרותו של השני מבין חברי הסיעה שיקיים את הרוטציה, צריכים להתפטר כל שאר חברי הרשימה הבאים בתור, ולאחר מכן להמליץ לשר הפנים על המועמד שהתפטר ראשון לייצג אותם בסיעה. קונסטלציה פוליטית סבוכה שעשויה ליצור בעיות רבות במקרה שהדברים יגיעו לידי כך.

הרב מאיר מאזוז. הורה לא להתפטר

הרב מאיר מאזוז. הורה לא להתפטרצילום: Yaakov Naumi/Flash90

מנגד, גורמים בסביבתו של יוסף טוענים בתוקף כי ההסכם בין 'יחד' לאריה קינג לא מאפשר את התפטרותו של יוסף. לדבריהם, יוסף הוא יו"ר 'יחד' בירושלים, וככזה הוא כפוף לרב מאזוז ולאלי ישי. על הטענה שיש הסכם המחייב רוטציה, אומרים בסביבתו של יוסף כי ההסכם הותנה בכך שקלמנוביץ' יביא כסף למימון בחירות לסיעה, מאחר שהוא זכאי לכך בתור נציג האיחוד-הלאומי לשעבר, וכן את האות ט' לפתק הבחירות, אך הדבר לא קרה.
עוד טוענים הגורמים, כי יוסף סירב בכלל לחתום על הסכם הרוטציה, והוא קיים בעל פה בלבד.

אמש, הורה הרב מאיר מאזוז ליוסף שלא להתפטר בשום אופן ממועצת העיר, אלא שעל פי הסכם בין חברי הסיעה מלפני הבחירות, הפוסק בענייני הסיעה יהיה הרב דב ליאור, מזקני רבני המגזר החרדי-לאומי, ולשעבר רבה של קרית ארבע, המתגורר כיום בירושלים. הרב ליאור פסק הבוקר, לאחר ששמע את טענות כל הצדדים, כי 'יש לקיים את ההסכם הידוע, ולא להתחשב בנספח'. כך פרסם העיתונאי רפי פרלשטיין.

ב'מאוחדים' אומרים כי בהתאם לפסיקת הרב ליאור, על כל אחד מהמועמדים להפקיד מכתב התפטרות אצל הרב ליאור, ובכך לקיים את הסכם 40 החודשים לכל אחד, ומנגד טוענים מקורבים ליוסף טוענים כי ההסכם בטל, וכי לרב ליאור לא הוצגו כל הנתונים לגבי ההסכמים בין המועמדים.

אריה קינג. זוכה לתמיכה רחבה

אריה קינג. בלאגן בסיעהצילום: יח"צ

בנוסף, מציינים שם כי הבהירו לקינג, שאם יתעקש על קיום הרוטציה, יהונתן יוסף יפרוש מהסיעה המאוחדת, ויקים סיעת יחיד במועצת העיר. הערב צפויה להתקיים פגישה אצל הרב מאזוז בנוכחות כל הצדדים, ובשני הצדדים מאמינים שלאחריה הצדדים יסתדרו לשביעות רצונם.

נראה, שאם אכן יוסיפו שני הצדדים להתבצר בעמדותיהם ולא יצליחו להגיע לפשרה, שסיעת 'מאוחדים' בדרך הבטוחה לפיצול.