בכנסת יחליטו: האם משפחות מחבלים יגורשו מבתיהם

הצעת החוק המאפשרת לגרש משפחות של מחבלים מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון תעלה היום להצבעה בכנסת. ח"כ מוטי יוגב: "זה הזמן להחליט-מי יגן על אזרחי ישראל, שירות הביטחון הכללי או דינה זילבר?

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/18 12:49 כט בחשון התשעט

בכנסת יחליטו: האם משפחות מחבלים יגורשו מבתיהם
הגברת ההרתעה. בנט ויוגב, צילום: פלאש 90

היום (ד') תעלה להצבעה בכנסת הצעת החוק של השר נפתלי בנט וחה"כ מוטי יוגב לגירוש משפחות מחבלים בתוך יהודה ושומרון.

יוגב קורא לממשלה לתמוך בהצעה:"זה הזמן להחליט: מי אחראי לביטחון אזרחי ישראל - ממשלת ישראל, או היועץ המשפטי לממשלה? מי יגן על אזרחי ישראל, שירות הביטחון הכללי או דינה זילבר?

"מזה כחצי שנה הצעת החוק עומדת על סדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה אך שוב ושוב נתקעת, בגלל התנגדות היועמ"ש. השבוע, כשהגענו לישורת האחרונה, היועמ"ש נעמד על רגליו האחוריות על מנת לעצור את החוק" התרעם חבר הכנסת יוגב שהוסיף: "אני קורא לשרי הממשלה, ובראשם שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד, לחזק את ההרתעה, לאשר את החוק שימנע פיגועים, יציל חיים ויגן על ביטחון אזרחי ישראל".

לפי הצעת החוק יוכל המפקד הצבאי ביהודה ושומרון, אלוף פיקוד המרכז, לגרש משפחת מחבל שפגע/ניסה לפגוע תוך 7 ימים ממועד הפיגוע, מאזור מגוריהם לאזור אחר ביהודה ושומרון. החוק הנוכחי מאפשר לגרש משפחת מחבל אם הוכח שהנ״ל מהווה סכנה לציבור. כעת, יביאו השר בנט וח״כ יוגב בפני ועדת השרים הצעת חוק שתשתמש בגירוש המשפחה לאזור אחר ככלי הרתעתי למניעת אירועי טרור בעתיד. 

נציג הממשלה התורן בדיון יהיה סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, והוא אמור להציג את עמדת הממשלה בנושא. בתוך כך, למרות הצהרת ישראל ביתנו שהיא תתמוך בכל חוק שילחם בטרור, גורמים בבית היהודי טענו כי במסגרת המאמצים לגיוס רוב לחוק, אמרו אנשי המפלגה כי הם יתנגדו לו.