בכיר בחיזבאללה: "כל נקודה בישראל חשופה לטילים שלנו"

נעים קאסם, סגנו של מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה, אמר בראיון לעיתון איראני כי "העורף הישראלי חשוף, אפילו תל אביב". קאסם לא התייחס ישירות למבצע 'מגן צפוני', להשמדת מנהרות חיזבאללה בגבול הצפוןץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 10:56 א בטבת התשעט

בכיר בחיזבאללה: "כל נקודה בישראל חשופה לטילים שלנו"
מבצע 'מגן צפוני', צילום: דובר צה"ל

מבצע 'מגן צפוני', נמשך - ולראשונה מגיעה סוג של תגובה מארגון הטרור נגדו פועלים כוחות צה"ל. סגנו של חסן נסראללה, נעים קאסם, התראיין לעיתון איראני, ואמנם לא התייחס ישירות למבצע ולסוגיית המנהרות, אך טוען כי ישראל רק נגררת - וכבר לא יוזמת מהלכים בעצמה.

"מאז 2006 הם נרתעים בזכות יכולות ההתנגדות בלבנון", אמר קאסם על ישראל. "העורף הישראלי חשוף, אפילו תל אביב, ואין נקודה אחת בישראל שאינה חשופה בפני טילי חיזבאללה. הישראלים לא מסוגלים להכיל דבר כזה. גם כשהם נותנים פרשנות הם אומרים 'אם חיזבאללה יתקוף אותנו', כלומר הם בונים על תגובה ולא על יוזמה. חוקי ההיתקלות וההרתעה שחיזבאללה יצר בלבנון מקשים מאוד על הרעיון של מלחמה ביוזמה של ישראל נגד לבנון".

מבצע

מבצע 'מגן צפוני'צילום: דובר צה"ל

לגבי הסוגיה הפלסטינית הוסיף סגן מזכ"ל החיזבאללה: "יש לישראלים שאיפות ליצור אווירה של הרגעה ברצועת עזה, ושני הצדדים מקבלים את העיקרון הזה של רגיעה. במהלך הצעדים המעשיים הישראלים חיפשו לעשות פעולה ביטחונית ואת זה עשו כדי ליצור נקודות חיכוך חדשות".

בהקשר לסוגייה האיראנית אמר קאסם: "כל המתקפה הזאת של ארה"ב על איראן היא משום שאיראן מצליחה להתגבר על כל הקשיים. ככל שהסנקציות מתגברות, כך האיראנים מצליחים יותר. כשארה"ב נכנסה להסכם הגרעין היא חשבה שזה יגביל את ההתקדמות של איראן, אבל טראמפ מצא שזה לא נכון, ולכן הוא הגיב בעזיבת הסכם הגרעין והטלת הסנקציות".