בכירים באיחוד האירופי השתתפו בתערוכה פלסטינית אנטישמית

נציגים מהאו"ם, אונסק"ו וארגונים נוספים השתתפו בתערוכה מיוחדת בחאן אל אחמר, שהציגה בין היתר את ישראל כתמנון שחונק ילדים ערבים והורס מסגדים וכנסיות. תנועת רגבים : "פנים חדשות של אותה אנטישמיות ישנה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/18 11:57 כז באלול התשעח

בכירים באיחוד האירופי השתתפו בתערוכה פלסטינית אנטישמית
הציורים בתערוכה, צילום: מדף הפייסבוק הרשמי של משרד החינוך ברשות הפלשתינית

תנועת רגבים חשפה היום (ו') כי נציגים בכירים מהאיחוד האירופי השתתפו בתערוכה אנטישמית בכפר הבלתי חוקי חאן אל אחמר, בחסות הרשות הפלסטינית 

לפי אנשי התנועה, תערוכה התקיימה בחודש שעבר ומי שפרש עליה את חסותו היה משרד החינוך והחקלאות הפלסטיניים ובהשתתפות בכירים ברשות הפלסטינית והאיחוד האירופי.

ב'מקור ראשון' פורסם הבוקר כי בין הבכירים שנטלו חלק בתערוכה, שבה היור מיזמים שהציגו את ישראל באור אנטישמי, היו נציגת האו"ם סוניה עזאם, נציגת אונסק"ו ברמאללה ונציגת יוניצ"ף ברמאללה, ג'נבייב בוטין, שגריר דרום אפריקה ברשות הפלסטינית ונציגת נורבגיה ברשות הפלסטינית, הילדה הארלדסטאד. זיהוי הדמויות נעשה בעזרת חוקרי עמותת ngo מוניטור. 

הבכירים מתרשמים מהציורים

הבכירים מתרשמים מהציוריםצילום: מדף הפייסבוק הרשמי של משרד החינוך ברשות הפלשתינית

ב'רגבים' הופתעו לגלות את הנוכחים בתערוכה לאחר שעסקו במעקב שגרתי שותו הם מנהלים נגד הכפר הלא חוקי, שהשבוע דחו שופטי בג"ץ את העתירות בעניינו מטעם הרשות הפלסטינית, וקבעו כי מדובר בפסק דין חלוט. בכך הם אישרו את מתווה הפינוי לשכונה שמדינת ישראל הכשירה בעשרות מליוני שקלים.

בין המיזמים שהוצגו בתערוכה ניתן לציין ציור בו ישראל נדמתה לתמנון מפלצתי שבזרוע אחת שלו הוא חונק ילד ערבי ובזרועו השניה עוקר בית ספר, כנסיות ואת מסגד אל אקצה. באיור אחר הוצגו חיילי צה"ל כמכוונים את נשקיהם לילדות. בציור נוסף נראית דמותו של נשיא ארה"ב טראמפ יושב בתוך טנק, וחייל ישראלי מוביל את הטנק לעבר ילד ערבי.

מזדהים עם מסרים אנטישמים?

מזדהים עם מסרים אנטישמים?צילום: מדף הפייסבוק הרשמי של משרד החינוך ברשות הפלשתינית

"שוב אנו נוכחים לראות כי המעורבות האירופית ההומניטרית לכאורה בשטחי יהודה ושומרון היא רק כיסוי", אמר רכז הפעילות של רגבים ביהודה ושומרון, ישי חמו, "מדובר בפנים חדשות של אותה אנטישמיות ישנה. במקרים אלו האמת נחשפת ואנו מברכים על כך".

לדבריו, "כבר שנים ארוכות שהמימון האירופי מאפשר לרשות הפלשתינית להשתולל בבניה בלתי חוקית כדי להשתלט על שטח הנמצא תחת שליטה ישראלית, במטרה לייצר רצף טריטוריאלי בשליטת הרשות הפלשתינית. מדינת ישראל חייבת להרוס את מאחזי הרשות הפלשתינית, בהתאם לפסק הדין שנתן בג"ץ השבוע, ולפעול בחריפות באמצעים דיפלומטיים נגד נציגים זרים השותפים בבניה ובהסתה".