בית המחבל מהפיגוע בהר אדר נהרס הלילה

בית המחבל שרצח את לוחם מג"ב סמל-ראשון סולומון גברייה ואת המאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש בפיגוע בהר אדר, נהרס הלילה על ידי צה"ל. אביו של אריש ז"ל: "אם היה יודע שמשפחתו תגורש הוא היה מורתע יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/17 08:37 כו בחשון התשעח

בית המחבל מהפיגוע בהר אדר נהרס הלילה
סמ"ר סולומון גברייה ז״ל, צילום: משטרת ישראל

ביתו של המחבל נימר ג'מל אל ג'מל מבית סוריכ שרצח שני מאבטחים ושוטר מג"ב בפיגוע בהר אדר, נהרס הלילה בפעולה של כוחות צה"ל בשיתוף המנהל האזרחי ולוחמי משמר הגבול. בפיגוע שבוצע בכניסה לכפר נרצחו  המאבטחים יוסף עותמאן ואור אריש ולוחם משמר הגבול, רב-סמל ראשון סולומון גברייה, 

אברהם אריש, אביו של אור אריש ז"ל, אמר: "הריסת בית המחבל בכלל לא מספקת. גם הבית שלי נהרס נפשית. הריסת בית מחבלים לא הוכיחה את עצמה ואין הרתעה. צריך לקדם את עניין גירוש משפחות המחבלים. בעבר נפגשתי עם יו"ר הכנסת בעניין ואני מתכוון לקדם את החקיקה הזו. הריסת הבית זה לא מספיק. אני מאמין שאם אותו בן עוולה היה יודע שמשפחתו תגורש הוא היה מורתע יותר". 

כמה שבועות לפני הפיגוע ברחה רעייתו של אל-ג'מל, שחוסל במקום האירוע, לירדן, והשאירה אותו עם ארבעת ילדיהם. ככל הנראה היא ברחה לאחר שהוא הכה אותה.
המחבל, בן 37, החזיק בהיתר עבודה חוקי למרחב התפר באזור יהודה ושומרון. למחבל, אב לארבעה, אין עבר ביטחוני. האקדח שבאמצעותו ביצע את הפיגוע הוא נשק תקני שנגנב ב-2003.