בית הלל על תנועת חזון: זורעים פלגנות בעם ישראל

בארגון האורתודקסי טוענים כי המהלכים של התנועה שעומדת מאחורי קמפיינים כמו "משפחה של אבא ואבא, זה לא נורמלי" מלבים את הסכסוך הפנימי בעם ישראל: "תנועת חזון מכניסה את החולין אל הקודש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/03/19 13:56 ל באדר א'

בית הלל על תנועת חזון: זורעים פלגנות בעם ישראל
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

ארגון רבני ורבניות בית הלל מתנגד למהלכי תנועת חזון וסבור שהם זורעים פלגנות ומלבים את הסכסוך הפנימי בעם ישראל. בבית הלל אומרים כי גם הם מוטרדים מהריחוק מהיהדות שנוצר במדינת ישראל במהלך השנים ורוצים להחזיר את היהדות למרכז החיים הלאומיים. אבל מדגישים כי בית הלל חלוק על תנועת חזון מכל וכל לגבי הדרך: "הקריאה המתעתעת ל'נורמליות' היא קריאה מפלגת, מסכסכת, שאינה נאמנה לרוחה של תורה". בתנועת חזון קראו לאנשי ארגון בית הלל להצטרף לתפילה מחר כדי לשמור על הצביון היהודי.

כזכור, תנועת חזון העלתה כמה קמפיינים בחודשים האחרונים על מנת להציב, לטענתם את סדר היום היהודי במדינת ישראל לקראת הבחירות הקרובות. אחד הקמפיינים הזכורים של תנועת חזון היה הקמפיין; "אבא ואמא = משפחה". בחזון טוענים כי הגיע הזמן שהחברה בישראל תחזור להיות מי שהיא באמת. "חברה שרואה ביהדות את הבסיס לקיומנו ועושה זאת בלי פחד ובראש מורם".  

שלט החוצות שהוסר, וגרם לנציג

שלט החוצות שהוסר, וגרם לנציג 'הארץ' לפנות לתנועת 'חזון'צילום: תנועת חזון

כאמור, בארגון בית הלל לא מזדהים כלל, בלשון המעטה עם הקמפיינים של תנועת חזון. "אנו סבורים שהשיח שאותו מובילה תנועת חזון הוא שיח מתנשא, מפלג ומרתיע", אומרים בבית הלל. "תנועת חזון והגופים הקשורים אליה מובילה מאבק תלת ראשי: משפחה נורמלית, כותל נורמלי, יהודי נורמלי. אנו מצרים על הפיכת הכותל המערבי לאתר קרבות, על הפיכת אחדות עם ישראל בכל פינותיו לזירת היבדלות והפרדה ועל הפיכת תורת ישראל לגורם מרתיע ומרחיק".

מצעד הגאווה בירושלים

"איננו מסכימים עם הדרישות של הקהילה הלהט"בית, אך אנו מתמודדים עמן"
צילום: גילי יערי/פלאש 90

 בבית הלל קוראים לכל התנועות והגורמים המתכתשים בכותל המערבי לנהוג במתינות, בסובלנות ובאהבת ישראל, גם בראש החודש הזה וגם בחודשים הבאים. "איננו מסכימים עם דרכם של אחינו המשתייכים לזרם הרפורמי, אך יש להם זכויות רבות בתמיכה במדינת ישראל לאורך שנים רבות, ובשמירת הזיק היהודי במקומות רבים בתפוצות. איננו מסכימים עם כל דרישות השוויון של בני הקהילה הלהט"בית, אך אנחנו מתמודדים עמן בלי לכנות אותם בשמות גנאי ובלי להוציא אותם מן הכלל.

"תנועת חזון מכניסה את החולין אל הקודש", אומרים בבית הלל. "הקריאה המתעתעת ל'נורמליות' היא קריאה מפלגת, מסכסכת, שאינה נאמנה לרוחה של תורה. האם התורה היא "נורמליות"? האם הקודש הוא "נורמלי"? שאיפת הקודש היא תביעה גדולה, משימת חיים ליחיד ולאומה. ניכרים הדברים גם בדברי הרבנים התומכים בתנועה, שאינם מצליחים ואינם חפצים להשתמש במונח 'נורמלי'. זה לא נורמלי. מרכז החיים של נשמת ישראל במקור הקדש היא. אין בנו ערכים פרודים, האחדות שוכנת בנו ואור ד' אחד חי בקרבנו. הדינים - דיני תורת אלוקים חיים - מציינים אותנו מכל עם ולשון. הקדש הוא פועל בקרבנו פנימה, שאיפות חיינו הכלליות אליו הן הולכות. יש נטיפות של קדש בכל עם ולשון, אבל ערכי החיים כולם אינם צומחים מזה." ( הראי"ה קוק, ישראל ותחייתו ג'), דברי רבני ורבניות בית הלל.

מתנועת חזון נמסר בתגובה: "אנו קוראים לאנשי ארגון בית הלל להצטרף לציבור הרחב ולהגיע מחר לתפילה ההמונית בכותל המערבי ולשמור על הצביון היהודי שלו".