בית הדין הרבני: די לייצוג סרבני גט

בית הדין הרבני בחיפה פנה למשרד המשפטים בדרישה להפסיק לייצג סרבני גט. לדברי בית הדין: ""מערכת ייצוג ציבורי נועדה להגן ולא לעגן". במשרד המשפטים סירבו - אך השאירו פתח

חדשות כיפה יהונתן קליין 26/08/18 13:17 טו באלול התשעח

בית הדין הרבני: די לייצוג סרבני גט
בית דין רבני. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

בבית הדין הרבני בחיפה מתנהל כבר תקופה ארוכה דיון בעניינה של אישה, המסרבת כבר כארבע שנים לקבל גט מבעלה. בית הדין הטיל עליה הגבלות רבות כגון איסור יציאה מהארץ ואיסור לנהל חשבון בנק, אך ללא הועיל. על רקע המקרה, המתפרסם הבוקר (א') ב'כאן-רשת ב', פנו בבית הדין למחלקת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים (המקביל לסנגוריה הציבורית, המספקת מענה בענייני פלילים), בדרישה להפסיק לייצג את האישה. יש לציין שבסיוע המשפטי החליטו להפסיק את ייצוגה של האישה עוד לפני הפנייה.

בפניית בית הדין למשרד המשפטים נכתב בין היתר: "מערכת ייצוג ציבורי נועדה להגן ולא לעגן. ולא נועדה כדי לפגוע בזכויותיו החוקיות או לעגן את הצד האחר באופן מחפיר ושיטתי.

"אנו כחברה וכמדינה נלחמים כבר זמן רב בתופעת סרבנות גט, וזרועות המדינה השונות מתגייסות למאבק זה." נאמר עוד בפניית בית הדין, "לא ייתכן שרק זרוע המדינה של הסיוע המשפטי מטעם משרד המשפטים היא זו שתגן על סרבני הגט ותפגע באופן ישיר וחמור בנשים עגונות ובגברים מעוגנים".

בסיוע המשפטי דחו את הדרישה להפסיק לייצג באופן גורף סרבני גט, אך הדגישו כי לא יאפשרו ניצול לרעה של נציגי הסיוע המשפטי במסגרת הליכים משפטיים, וציינו כי כל מקרה ייבחן לגופו.