בית הדין בהאג: "אין מניעה לפנות את חאן אל-אחמר"

הממשלה קיבלה מסרים מפקידים בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, כי אין בעיה משפטית מבחינת החוק הבינלאומי לפנות את המאחז הבדואי הבלתי חוקי. אך הדרג המדיני מעוניין בכל זאת להמתין עם הפינוי. משרד המשפטים: "הפרסום אינו נכון"

חדשות כיפה יהונתן קליין 28/11/18 16:01 כ בכסלו התשעט

בית הדין בהאג: "אין מניעה לפנות את חאן אל-אחמר"
דגלי אש"ף בחאן אל אחמר, צילום: פורום עוטף ירושלים

משרד התובעת הפלילית בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, העביר באחרונה מסרים לממשלת ישראל כי מבחינת החוק הבינלאומי פינוי חאן אל-אחמר "אפשרי". כך דווח באתר 'וואלה'. על פי הפרסום, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רועי שיינדורף, קיים פגישות בהאג והציג בהן את תכניות ישראל לפנות את המאחז הבלתי חוקי, ובשיחות הובהר לו כי הפינוי אפשרי.

עם זאת, השבוע דווח בגלי צה"ל כי הדרג המדיני מעוניין להמתין עוד עם פינוי המאחז, עקב העובדה כי התובעת בהאג צפויה לפרסם בקרוב דו"ח, המתאר את מצב האוכלוסייה הפלסטינית ביהודה ושומרון. על פי הדיווח, בדרג המדיני מעוניינים למתן את הביקורת על ישראל. 

המאחז הבלתי חוקי הסמוך לכפר אדומים אמור היה להיות מפונה כבר לפני למעלה מחודש, אך ברגע האחרון החליט ראש הממשלה לדחות את הפינוי כדי "למצות את המשא ומתן עם התושבים". החלטה שעוררה ביקורת קשה בימין, ושרי הבית היהודי הצביעו נגד ההחלטה בקבינט.

משרד המשפטים פרסם הודעה בה נאמר: "הפרסום לפיו משרד התובעת בבית הדין הפלילי הבין-לאומי אישר לגורמים ישראלים כי "פינוי הכפר ח'אן אל-אחמר אפשרי" או דברים ברוח דומה - אינו נכון"