בישראל ביתנו מאשימים: "הבית היהודי והליכוד תוקעים את חוק עונש מוות למחבלים"

בוועדת החוקה דנו בהצעה אך לא קיימו עליה הצבעה מאחר ולא היה בדיון רוב לחברי הקואליציה. יוזם החוק ח"כ אילטוב: "מטעים ומרמים את הציבור. אני דורש מראשי הקואליציה לקיים באופן מיידי הצבעה על הצעת החוק"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/18 14:51 יט בכסלו התשעט

בישראל ביתנו מאשימים: "הבית היהודי והליכוד תוקעים את חוק עונש מוות למחבלים"
טענות שהבית היהודי תוקע את החוק של ישראל ביתנו. ליברמן ובנט, צילום: פלאש 90

בישראל ביתנו תקפו היום (שלישי) בחריפות את הבית היהודי והליכוד בטענה שחבריה "תוקעים את חוק עונש מוות למחבלים".

הנושא עלה לדיון בוועדת החוקה חוק ומשפט, אך בפתח הישיבה אמר יו"ר הועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי מהבית היהודי, כי לא תתקיים בסופו הצבעה, מאחר ולא היו מספיק ח"כים מהקואליציה שיצביעו בעדו.

"זה פשוט ביזיון", אמר יוזם החוק ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, שטען כי "פעם אחר פעם היועצים המשפטיים פשוט מטעים ומרמים את הציבור, בטענה שהחוק לא עלה לדיון בוועדת השרים ובטענות נוספות חסרות שחר ובסיס, הכל על מנת למנוע את קידומו".

תוקף את הקואליציה. ח"כ אילטוב

תוקף את הקואליציה. ח"כ אילטובצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

לפי הצעת החוק, יוכלו בתי המשפט הצבאיים לגזור עונש מוות על מחבלים גם ברוב קולות ולא פה אחד כפי שנדרש כיום. בישראל ביתנו טענו כי היוזמה עלתה בוועדת השרים לענייני חקיקה ולאחר מכן בפורום ראשי הקואליציה שאישר את המשך קידומה.

ח"כ אילטוב הוסיף כי "גם היום לצערי הצעת החוק לא עלתה להצבעה בוועדה. חברי הליכוד והבית היהודי, מתבטאים בכל כלי התקשורת בעד החוק אבל במבחן התוצאה לא הגיעו להצבעה והחוק שוב טורפד. אני דורש מראשי הקואליציה לקיים באופן מיידי הצבעה על הצעת החוק ולאשר אותה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת".