ב'ישראל ביתנו' וב'יש עתיד' שוקלים האם לתמוך בחוק הגיוס

במפלגת 'ישראל ביתנו' טוענים כי הקואליציה הפכה את החוק מנושא מהותי לנושא אלקטורלי ולכן לא בטוח שיתמכו בחוק. גם ב'יש עתיד' טוענים שנעשה דיל עם החרדים בעניין החוק החוק וכי ככל הנראה לא יתמכו בו. בליכוד אומרים: "אין שום דיל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/18 10:51 טז בטבת התשעט

ב'ישראל ביתנו' וב'יש עתיד' שוקלים האם לתמוך בחוק הגיוס
ח"כ אביגדור ליברמן, צילום: פלאש 90

עד לפני כמה חודשים יו"ר 'ישראל' ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן היה מבכירי הממשלה כשכיהן כשר הביטחון. אולם, עכשיו כשהקואליציה תנסה להעביר את חוק הגיוס, נדמה כי מפלגת 'ישראל ביתנו' לא תתמוך בממשלה. גם במפלגת 'יש עתיד' אומרים כי קולם אינו מובטח בהצבעה על חוק הגיוס. בליכוד אומרים כי חוק הגיוס יובא כפי שהוא וכי במפלגה מצפים מליברמן ולפיד לתמוך בו.

מוקדם יותר היום (ב') יצאה הודעה מטעם 'ישראל ביתנו' לפיה הקואליציה הופכת את חוק הגיוס מנושא מהותי לנושא אלקטורלי. "בליכוד נוכחו לדעת שעל רקע דחיית ההצבעה על חוק הגיוס הם הפסידו קולות רבים בקרב הימין החילוני ויוצאי חבר העמים. הקואליציה יכלה להשלים את החקיקה בנושא חוק הגיוס כבר בתחילת מושב החורף, אך בגלל הכניעה ללחץ החרדים העדיפה לבקש דחייה נוספת מבג"ץ." כך בהודעה של סיעתו של ח"כ אביגדור ליברמן.

משתלח ברבנים, ח"כ עופר שלח

ח"כ עופר שלח מ'יש עתידצילום: פלאש 90. הדס פרוש

בנוסף, נשאלת השאלה באותה הודעה מטעם 'ישראל ביתנו', האם המשחק מכור והליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות שבמידה ויהיו ישיבות שלא יעמדו ביעדי הגיוס וידרשו לשלם קנסות, הישיבות יפוצו בסכומי כסף זהים ממקור אחר. "הבטחה כזו למעשה מרוקנת את החוק מתוכן. חייבים גם לבדוק את הטענה שהליכוד הבטיח לראשי המפלגות החרדיות לשנות את החוק בהתאם לדרישתם מיד בתום הרכבת הממשלה הבאה."

ליצמן

סגן השר יעקב ליצמןצילום: פלאש 90

מעבר למפלגת 'ישראל ביתנו', גם במפלגתו של ח"כ יאיר לפיד לא מבטיחים להצביע בעד חוק הגיוס. בכירים במפלגה אומרים כי אחרי ששמעו איך ח"כ דודי אמסלם והליכוד מדברים, הם שוקלים כיצד להצביע. "נתניהו לא התחייב שאין קומבינות מהצד, ובמצב הזה לא בטוח שכדאי לו לבנות עלינו בצורה כל כך נחרצת". כך אומרים בכירים במפלגת 'יש עתיד'. חשוב להדגיש כי ללא תמיכת 'יש עתיד', החוק לא יעבור.