ביש"ע החליטו: אפי איתם לא יהיה היו"ר הבא

המחאה הצליחה? בישיבת ההנהלה של מועצת יש"ע הוחלט, למרות המלצת ועדת האיתור, כי מנהיג ההתיישבות הבא יהיה אחד מראשי מועצות המכהנים. בכך ירדה מועמדתו של איתם מהפרק ונשארו רק עודד רביבי ויגאל להב

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/17 20:35 י בחשון התשעח

ביש"ע החליטו: אפי איתם לא יהיה היו"ר הבא
אפי איתם, צילום: פלאש 90

במועצת יש"ע דיוחו הערב (ב') כי ההצבעה על היו"ר נדחתה לסוף השבוע. עם זאת ל'כיפה' נודע כי מועמדותו של תא"ל במיל' אפי איתם ירדה מהפרק,זאת על רקע המחאה הגדולה שקמה בעקבות אזכור שמו ולאור ההחלטה כי ראש ההתיישבות הבא יהיה מקרב ראשי המועצות.

גורמים במועצה אישרו ל'כיפה' את הדברים והדגישו כי לא מדובר בהסרת מועמדותו של איתם על רקע פרסונלי אלא מתוך רצון לתת הזדמנות לחברי מליאת הארגון.

יש לציין כי החלטת חברי ההנהלה הגיע בניגוד להמלצת ועדת האיתור לבחור ביו"ר המפד"ל לשעבר ובניגוד לעמדתו של יו"ר אמנה ובכיר ההתיישבות זאב (זמביש) חבר. מתנגדי המינוי טענו בשבוע שעבר כי הוא זה שהעלה את שמו של איתם כמועמד ודחף למינויו, עד שפרש מועדת האיתור מאחר ובקרוב הם צפויים להיות קרובי משפחה.

עודד רביבי

עודד רביביצילום: באדיבות המצלם

שני המועמדים שנשארו במירןץ הם ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי וראש המועצה הצקומית קרני שומרון יגאל להב. במאמר שכתב ל'כיפה', עם פרישתו של רואה בקיץ האחרון, כתב רביבי כי הוא "סבור שהמועצה צריכה לחשב את דרכה. ישנם כיום לא מעט גופי מחאה איכותיים שמביאים את הקולות מהשטח, מנהלים מאבקים ציבוריים אפקטיביים ודואגים לנראות הציבורית של תושבי יו"ש. זה מאפשר למועצת יש"ע להתרכז במשימתה המונציפלית".

כמוהו סובר גם המועמד להב שבדברים שאמר ל'הארץ' הוא ציין כי בעיניו "יש"ע היא דבר מוגמר". לכן לדעתו, "צריך לחשוב עליה במונחים של תל אביב, רמת השרון. צריך להפסיק לתרץ את הסיבה שאנחנו פה. הדעה שלי, אם אני נבחר, היא לראות איך מפתחים את היישוב. צריך לחפש מכנה משותף של תשתיות, של בנייה. כל יום שעובר פה בלי שאנחנו מפתחים הוא מבוזבז. אני ממש לא הולך לצד האידיאולוגי. זה בזבוז זמן. לא צריך לתרץ למה אנחנו פה".

בניגוד לרביבי, להב אינו חובש כיפה אך הוא מגדיר את עצמו כאדם מסורתי ו"שומר שבת" כפי שאמר ל'הארץ'. ראש מועצה מכהן שהתראיין לאתר טען כי בין המועמדים "ההבדלים קטנים". לדבריו "להב הוא קצת יותר ימני, רביבי טיפה יותר מרכז. מצד שני, להב עדיין מדבר על 'גוש דן מזרח', הוא מדבר בשפה פחות דתית. אנחנו מדברים פה על אנשים של איכות חיים".

להב משמאל לצדם של נשיא המדינה ואבי רואה

להב משמאל לצדם של נשיא המדינה ואבי רואהצילום: פלאש 90. מארק ניימן