בירושלים נערכים לשלג, אך הוא לא צפוי להערם

עיריית ירושלים תפזר כ-200 טון מלח על כבישי הבירה במהלך הלילה, כדי לשמור על צירי התנועה פתוחים, אך מערכת השלג הולכת להיות קצרה וקטנה. ביום חמישי ככל הנראה הירושלמים ילכו לעבודה וללימודים כרגיל

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 14/01/19 16:26 ח בשבט התשעט

בירושלים נערכים לשלג, אך הוא לא צפוי להערם
יערם או לא יערם?, צילום: פלאש 90

ביום רביעי משעות אחר הצהריים יתחיל לרדת שלג בירושלים, אולם כרגע נראה כי הוא לא צפוי להיתפס, אלא תרד שכבה דקה על האדמה. 

ליאור סודרי, חזאי חברת מטאו טק, אומר ל'כיפה' כי צפויים לרדת בין 3-5 סנטימטר שלג בבירה, אך צירי התנועה נסגרים רק מ-10 סנטימטר. כך שככל הנראה ביום חמישי לא יהיה חופש, הלימודים והעבודה יתקיימו כרגיל. סודרי הסביר שיש סיכוי קל שהחיזוי ישתנה, ונקום בחמישי בבוקר למפה לבנה של שלג על האדמה. השלג ירד מהשעה שלוש אחר הצהריים ועד השעה תשע בערב, ולאחר מכן יפסק. 

בחמישי הסערה תחלוף את הארץ. הגשמים יפסקו בבוקר והטמפרטורות יעלו. בשישי מעונן חלקית עד בהיר, עם עליה קלה נוספת בטמפרטורות והן תהיינה רגילות לעונה.

בעיריית ירושלים ובחברת החשמל לא לוקחים סיכונים, ומתכוננים לסופה קשה. בעירייה הוקם חמ"ל מטה חירום עירוני. אלישע פלג, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חירום וביטחון, אמר: "הוצאנו פקודת שלג ואנו ערוכים למזג האוויר ברמות הכי גבוהות. אנו מבצעים הערכות מצב עם ראש העיר ומנכ"ל העירייה. לפי התחזיות זה אירוע הקיצון הראשון בעיר החורף הזה, ועל כן דאגנו לנקות בשיתוף עם חברת הגיחון את כל תעלות הביוב והניקוזים בעיר. העירייה הזמינה 200 טון מלח לפיזור על הכבישים ובמהלך הלילה כבר נתחיל בפיזור כדי לשמור עליהם פתוחים".

על-פי התחזית המעודכנת שבידי עיריית ירושלים, בימים הקרובים צפויה מערכת חורפית עם רוחות חזקות, טמפרטורה נמוכה וסיכוי לשלג שעשוי אף להיערם למספר סנטימטרים. 

ראש העיר משה ליאון ציין כי "עיריית ירושלים משלימה את היערכותה לקראת האפשרות לשלג, אגף הרווחה, אגף שפ"ע והשירות הוטרינרי ערוכים לטפל בכל תרחיש. לצד החגיגה שאנחנו מקווים שתהיה, השלג מחייב גם היערכות אישית של התושבים שנדרשים לנהוג בשיקול דעת ובאחריות ולהישמע להנחיות העירייה וגורמי הביטחון."

הר חרמון מתמלא בשלג

שלג בחרמון. גם בירושלים?צילום: פלאש 90

לקראת השלג האפשרי בבירה, עיריית ירושלים תפעיל על פי הצורך כ- 150 מפלסות שלג, טרקטורים, מפזרות מלח וכלים הנדסיים לפילוס הצירים הראשיים. העירייה הצטיידה ב-250  טונות מלח לפיזור וטיפול בשלג. במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים, למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים. התושבים מתבקשים שלא לנהוג ברכבים פרטיים ולהישמע להנחיות הרלוונטיות לנסיעה בצירי הכבישים בתוך העיר ומחוצה לה.

העירייה ממליצה לתושבים לבדוק תקינות מערכת החימום, בעיקר אלה המחייבות אוורור ולהצטייד גם באמצעי חימום לא מבוססי חשמל, לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות, לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום ובמטען גיבוי לטלפונים סלולריים, להצטייד באת חפירה לפינוי הכניסות לבתים במידת הצורך, לחזק אנטנות, דודי שמש, סככות וחפצים אחרים על הגגות, ולהכין מלאי מזון בסיסי למספר ימים, כולל מים. בנוסף, מומלץ לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה, או לעוף כמו עציצים, אדניות, ריהוט ושלטים.

באתר עיריית ירושלים יופעל במידת הצורך 'אתר שלג' בו יוכלו התושבים לקבל מידע מעודכן מכלל הגורמים בעיר על מצב הצירים בעיר, מערכת החינוך, תחבורה ציבורית, חשמל ועוד.  
מינהל החינוך נערך ויקיים הערכות מצב בדבר קיום או אי קיום לימודים במהלך השלג ולאחריו. מפאת האחריות לשמירה על ביטחונם של הילדים, הודעה על הלימודים תתקבל בהתאם להערכות מצב, ויש להתעדכן בכלי התקשורת ובאתר העירוני. 
אגף הרווחה ושרותי בריאות הציבור מטפלים בדרי רחוב, באוכלוסייה מוגבלת, בקשישים וכן נותנים מענה לפניות התושבים. 

 גם בגוש עציון נערכים לשלג ומזמינים את התיירים לבקר אצלם, במקום באתר החרמון הרחוק. ראש המועצה שלמה נאמן:"אין כמראה הגוש בשלג הצח והלבן. בואו ליהנות בלי פקקים מנוף מרהיב ומפיסת היסטוריה מדהימה"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן