בירושלים המאבק צמוד, בת"א מעדיפים את חולדאי

70 יום לבחירות המקומיות, סקר חדש של חברת החדשות מגלה כי רון חולדאי ימשיך לכהן כראש עיריית ת"א ושבירושלים יתנהל קרב משולש בין זאב אלקין, יוסי דייטש ועופר ברקוביץ'. ברקוביץ' קורא לעזריה וחביליו לפרוש

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/08/18 20:34 ב באלול התשעח

בירושלים המאבק צמוד, בת"א מעדיפים את חולדאי
משה ליאון זאב אלקין עופר ברקוביץ' יוסי דייטש, צילום: פלאש 90

הבחירות לרשויות המקומיות יתקיימו ב30 באוקטובר. מסקר שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח נראה שבתל אביב הסיפור גמור עוד לפני שהתחיל בכלל וכי ראש העירייה המכהן רון חולדאי יזכה בקדנציה נוספת וכפי האמרה שלו "הלוויה שלי תצא מבניין העירייה" כנראה תקרה בעתיד הרחוק.

בירושלים המצב מעט מורכב יותר. מבין שמונת המועמדים לראשות עיריית ירושלים, על פי הסקר שהתפרסם ב"החדשות" רק ארבעה רלוונטיים במירוץ. המועמד החרדי יוסי דייטש מקבל 23%, יו"ר התעוררת עופר ברקוביץ' עם 22%, השר לענייני ירושלים זאב אלקין עם 21% וחבר מועצת העיר משה ליאון עם 11%. ח"כ רחל עזריה שהצטרפה למירוץ לפני כחודשיים מקבלת רק 6%. 

יוסי דייטש המועמד המוביל

יוסי דייטש המועמד המובילצילום: פלאש 90

מה שמעניין בסקר הוא שלמרות שהשר זאב אלקין עומד על 21%, במידה והוא מגיע לסיבוב השני בו נשארים רק שני מועמדים ראש בראש, הוא מנצח כל מועמד אפשרי. גם את ברקוביץ' וגם את דייטש. 

עופר ברקוביץ

עופר ברקוביץ'צילום: רפי קוץ

מהסקר עולה כי אם החרדים ככולם יתמכו בדייטש (בינתיים קיבל רק את תמיכת אגודת ישראל) הוא יעלה בוודאות לסיבוב השני. אם החרדים ככולם לא יתמכו בו - משה ליאון יתחזק באופן משמעותי. אם החרדים יתפצלו, זה יהיה סוף עידן שהחל בבחירות 1993 כשאולמרט ניצח בעזרת החרדים. 

זה שיעזוב וזה שיירש את מקומו? ברקת ואלקין

זה שיעזוב וזה שיירש את מקומו? ברקת ואלקיןצילום: פלאש 90. מרק ישראל סלם

ממטה השר אלקין נמסר בעקבות הסקר כי "הנתונים בסקר מדברים בעד עצמם,
אנו מברכים על כך שהציונות הדתית תומכת בשר אלקין בפער אדיר על כל המתחרים ומצטרפת יחד עם כלל הציבורים בירושלים בתמיכה בו לראשות העיר. אין צורך להגיע לסיבוב שני כדי לנצח,אנו מאמינים שבמאמץ משותף נוכל לעשות זאת כבר בסיבוב הראשון." 

המועמד לראשות עיריית ירושלים עופר ברקוביץ אומר בתגובה לסקר: ״הסקר שפורסם הערב בחברת החדשות מלמד באופן חד משמעי שאני המועמד היחיד שיכול לנצח במירוץ לראשות העיר, עבור הציבור הציוני בירושלים. אני קורא למועמדים האחרים, חביליו ועזריה, שתוצאת הסקר מלמדת כי מועמדותם היא מועמדות סרק, להפסיק ולסכן את ירושלים. כצפוי, מיד עם היוודע התוצאות קרא השר אלקין לש"ס ויהדות התורה להתייצב מאחוריו. הדברים מדברים בעד עצמם, אלקין מחפש דיל עם המפלגות החרדיות, על חשבון כולנו. אלקין ויתר על הציבור הציוני. לכן, אין לציבור הציוני בעיר שום פריבליגיה לסיכון מיותר. ירושלים על הפרק, וקודם כל ירושלים."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן