ביקורת על דברי ח"כ מיכאלי: "מוח של אדם מסוכן. רק לרחם עליה"

חבריה למשכן הכנסת של מיכאלי לא הזדהו בלשון המעטה עם הביקורת שהטיחה באוסטרליה על מבנה המשפחה המסורתי. ח"כ סמוטריץ': "עיוותים שיכול להמציא רק מין שלא חווה מעולם הורות". ח"כ בן ארי: "את לא מבינה כלום בהורות עד שאת לא שם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 18/10/17 15:33 כח בתשרי התשעח

ביקורת על דברי ח"כ מיכאלי: "מוח של אדם מסוכן. רק לרחם עליה"
מרב מיכאלי, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הדברים שאמרה ח"כ מרב מיכאלי נגד מבנה המשפחה המסורתי, עוררו סערה ברשתות החברתיות ותגובות קשות מצד חבריה למשכן הכנסת.

"שנים ניהלתי מרכזי נוער בסיכון", צייצ ח"כ מרב בן ארי מכולנו בחשבון הטוויטר שלה, "בכל פעם שהורה שאל אותי אם יש לי ילדים עניתי 'אין לי אבל אני מבינה' אז לא, את לא מבינה כלום בהורות עד שאת לא שם".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי תקף באופן גלוי יותר נגד משנתה של ח"כ מיכאלי וכתב: "עיוותים שיכול להמציא רק מוח של אדם מסכן שלא חווה מעולם הורות ומשפחה שמחה ומאושרת. תכלס, רק לרחם עליה. באמת".

לפני מספר שבועות התארחה ח"כ מיכאלי בפאנל טלוויזיוני באוסטרליה שם אמרה בין היתר כי מבנה המשפחה כפי שמקובל בעולם רק מסכן את הילדים ומהווה קרקע פוריה לשליטה הגברית על ילדיהם ועל נשותיהם. כמו כן היא אמרה כי היא "מאמינה שבמקום נישואים המדינה צריכה להציע שתי מסגרות אפשריות: האחד - משמורת על הילד, זה לא חייב להיות ההורים הביולוגיים של הילד. זה צריך להיות אנשים שיעמדו בקריטריונים מסוימים שהמדינה תקבע. האפשרות השנייה היא חוזה על משק בית משותף הכרוך בהסכמים כספיים"..

מי שגם לא אהב את הדברים היה ח"כ יואב קיש מהליכוד שכתב בדף הפייסבוק שלו: "הריאיון שנתנה חברת הכנסת מירב מיכאלי באוסטרליה, הוא הדבר הכי רחוק מהבנת המושג הורות. רק במצבים קיצוניים מאוד ובלית ברירה - המדינה מתערבת, כאשר כלו כל הקיצים, ופועלת להשלים את החסר לילד. המשפחה היא התא הכי חשוב, היא הסביבה הכי טובה לגידול של הילד. הורה יודע מה טוב לילד, הוא מרגיש אותו, הוא נמצא איתו, הוא דואג לחינוכו"