דיווח: צה"ל יורה פגזים באזור הר דב

ערוץ אל מנאר של החיזבאללה מדווח כי צה"ל יורה פגזים לשטח לבנון, באזור הר דב, וכי שרפות פרצו בשטח לבנון. בצה"ל מאשרים כי השרפות באזור "מקורן בפעילות כוחותינו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 01/09/19 13:38 א באלול התשעט

דיווח: צה"ל יורה פגזים באזור הר דב
גבול לבנון. ארכיון, צילום: דובר צה"ל

המתיחות בצפון נמשכת. ערוץ אל-מנאר הלבנוני, השייך לארגון הטרור חיזבאללה, מדווח כי צה"ל יורה פגזים לעבר שטח לבנון, שפגע בהר א-רוס שבחוות שבעא ובגבעות כפר שובא, וכי שרפות פרצו באזור בשל כך. עוד דווח מפי תושבים באזור כי רחפן פיזר 'חומר דליק'.

בצה"ל אישרו כי השרפות באזור מקורן בפעילות הצבא: "לפני זמן קצר פרצו שריפות במרחב הגבול עם לבנון שמקורן בפעילות כוחותינו במרחב", נמסר.

בשבועות האחרונים החריפה המתיחות בגבול הצפון, בעקבות פעולת ישראל נגד כוחות שיעים בסוריה, שתכננו פיגוע רחפנים נגד מטרות צבאיות ואזרחיות ברמת הגולן, וכן בעקבות הפלת מל"טים בשטח לבנון, שבלבנון טוענים כי שייכים לצה"ל, ובעקבות חשיפת פרוייקט דיוק הטילים של חיזבאללה.

אמש דחה צה"ל תרגיל שנועד להתקיים בגבול הצפון, בגלל המתיחות הגואה. בצה"ל אף העלו בסוף השבוע כוחות נוספים לעבר הגבול הלבנוני. בשל המתיחות סגורים כבר מספר ימים כבישים הסמוכים לגבול עם לבנון, וחקלאים באזור קיבלו הוראה שלא לעבד שדות הסמוכים לגבול.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, שב ואיים אמש על ישראל. בנאום שנשא ממקום מחבואו התייחס לפעולות האחרונות של ישראל ואיים כי "התגובה תגיע משטח לבנון, אבל אנחנו נבחר את המיקום המדויק ואת הזמן".