רוצים לראות מקרוב כיצד פועלת כיפת ברזל? תערוכת צה"ל נפתחת בירושלים

ראש העיר ירושלים סיכם עם ראש הממשלה כי התערוכה תוצג בבירה עד חגי תשרי. המבקרים במקום יוכלו ליהנות ממייצגי אור-קול, סימולטורים צבאיים, והופעות של להקות צבאיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/19 17:40 כג בסיון התשעט

רוצים לראות מקרוב כיצד פועלת כיפת ברזל? תערוכת צה"ל נפתחת בירושלים
ליאון, נתניהו וכוכבי חונכים את התערוכה, צילום: דובר צה"ל

תערוכת צה"ל תיפתח הערב (ד') בירושלים ומי שהיו אורחי הכבוד של האירוע כבר אמש היו ראש העיר ירושלים, משה ליאון וראש הממשלה בנימין נתניהו.

 "הקמת התערוכה של צה'ל שלנו בירושלים, הושלמה", אמר ליאון, "ביקרתי בתערוכה יחד עם של ראש הממשלה ושר הביטחון, בינימין נתניהו,  והרמטכ"ל, אביב כוכבי. החיבור בין צה"ל לבין ירושלים הוא ערכי ומשמעותי.  ועל כן סיכמתי עם ראש הממשלה ושר הביטחון כי התערוכה תישאר כתערוכת קבע בירושלים, לפחות עד סוף חגי תשרי".

התערוכה תימשך עד חגי תשרי. כוכבי, נתניהו וליאון

התערוכה תימשך עד חגי תשרי. כוכבי, נתניהו וליאוןצילום: דובר צה"ל

לדבריו, "יגיעו אליה תושבי ירושלים, תלמידים מכל המדינה, חיילים ובני משפחותיהם. ירושלים גאה ומתרגשת לארח את תערוכת צה"ל, שכבר הופכת למוקד התעניינות לתושבי העיר ולמבקרים בה מהארץ ומהעולם. ירושלים, בירתה של מדינת ישראל היא עיר של חיבורים בין אנשים,  דתות ותרבויות, בדומה לצבא ההגנה לישראל. לכן, הקדשתי מאמצים רבים לקיום התערוכה בעיר ולאורך זמן. אני מזמין את כל עם ישראל להגיע וליהנות מהתערוכה המשקפת את מיטב היכולות של הצבא שלנו".

נתניהו הוסיף: "אני שמח שהחלטנו על הבאת התערוכה מחולון לירושלים, ראוי שהיא תהיה גם בבירת ישראל, וקודם כל במדינת ישראל. אני כבר שוחחתי עם ראש העיר ועם הרמטכ"ל, בדקות המעטות שהיו לנו כאן לפני שנכנסנו לתערוכה, שצריך להפוך אותה לתערוכת קבע. אני חושב שראוי שכל ילד וילדה בישראל יוכלו להגיע הנה, לשאוב השראה וכמובן גם להכיר את צה"ל שהוא הדבר שמפריד בין גורל עמנו בעבר לגורל עמנו בהווה ובעתיד".

במסגרת התערוכה יוכלו הבאים ליהנות ממייצגי אור-קולי מרהיבים פעילויות מיוחדות ואינטראקטיביות לכל המשפחה, סימולטורים צבאיים המדמים מציאות, מערכת מחשב של כיפת ברזל המדמה את עבודת הסוללה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, הופעות של להקות צבאיות תצוגות כלים מתחמים בתחומי האוויר הים והיבשה, מתחמים בנושאי המוח האנושי וטכנולוגיה והפתעות נוספות